کد مطلب: ۴۰۵۸۶۹

کاهش ۱.۷ درصدی قیمت نفت در این هفته

کاهش 1.7 درصدی قیمت نفت در این هفته

نفت روز جمعه در واکنش به آمار اقتصادی نگران‌کننده چین که به دلواپسی بازار درباره دورنمای تقاضا برای نفت دامن زد و همچنین ادامه رشد هفتگی ذخایر نفت آمریکا، رشد قیمتی که اوایل معاملات داشت را از دست داد و یک کاهش هفتگی دیگر را به ثبت رساندند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۵ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و در ۵۳ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۱.۷ درصد کاهش نشان داد.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۹ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش یافت و در ۵۹ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۱.۸ درصد کاهش ثبت کرد.

طبق اطلاعاتی که از سوی اداره ملی آمار چین منتشر شد، تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه سوم امسال شش درصد رشد کرده که پایین‌ترین میزان در ۲۷ سال گذشته بوده است.

به گفته فواد رزاق‌زاده، تحلیلگر فنی فارکس، این آمار نشان می‌دهد که جنگ تجاری به رشد اقتصادی آسیب زده است. با این حال آمار جدیدتر نشان داد که تولید صنعتی ماه گذشته رشد غیرمنتظره ۵.۸ درصد را داشته است که سریع‌ترین نرخ رشد در سه ماه گذشته بوده است اما باید دید آیا رشد تولید صنعتی موقتی بوده یا ادامه پیدا می‌کند.

با این حال پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین و توافق بریگزیت و همچنین کاهش هفتگی سطح ذخایر فرآورده‌های نفتی آمریکا از افت بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کرد.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین، پنج‌شنبه گذشته تاکید کرد که برای این که دو کشور به توافق تجاری نهایی دست پیدا کنند، آمریکا باید تعرفه‌های وضع شده روی کالاهای چینی را حذف کند.

قیمت‌های نفت روز پنج‌شنبه با وجود آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که رشد بیش از حد انتظار ذخایر نفت این کشور را نشان داد، افزایش یافته بود. سطح ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۹.۳ میلیون بشکه رشد کرد اما افت فعالیت پالایش باعث کاهش چشمگیر سطح ذخایر بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی شد.

همچنین گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته برای دومین هفته متوالی رشد کرده و با یک حلقه افزایش، به ۷۱۳ حلقه رسیده است اما شمار دکل‌های حفاری گاز شش حلقه کاهش داشت و به ۱۳۷ حلقه رسید. شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز فعال آمریکا در حال حاضر به ۸۵۱ حلقه رسیده که ۲۱۶ حلقه کمتر از مدت مشابه سال میلادی گذشته است.

رزاق زاده هشدار داد که رشد بیشتر ذخایر نفت آمریکا، رشد قیمت‌ها را محدود خواهد کرد با این حال ادامه اجرای توافق محدودیت عرضه اوپک پلاس، به معنای محدود ماندن رشد ذخایر خواهد بود.

تنها امید برای تثبیت قیمت‌های نفت، تصمیم اوپک و متحدانش در نشست دسامبر برای کاهش بیشتر تولید نفت خواهد بود.

بر اساس گزارش مارکت واچ، قیمت‌های نفت اواخر معاملات روز پنج شنبه از انتشار خبر توافق آمریکا و ترکیه برای آتش بس در سوریه پشتیبانی شده بودند. توافق بریگزیت نیز به معنای بهبود تقاضا برای دارایی‌های پرریسک است، با این حال این توافق باید از سوی پارلمان انگلیس تصویب شود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پیامی در توییتر از توافق جدید بریگزیت خبر داد و از نمایندگان پارلمان کشورش خواست توافق مذکور را تصویب کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.