کد مطلب: ۶۰۹۷۲۱

معرفی کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟

آن‏ها به راستی چگونه موفق شدند؟

آن‏ها به راستی چگونه موفق شدند؟

کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ نوشته گرگ کلایدسدیل، وضعیت اقتصادی چین و این مسئله را که آن‌ها چگونه توانسته‌اند به بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل شوند، بررسی می‌کند.

کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ نوشته گرگ کلایدسدیل ، وضعیت اقتصادی چین و این مسئله را که آن‌ها چگونه توانسته‌اند به بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل شوند، بررسی می‌کند؛ همچنین تاریخ تجارت و اقتصاد مردم چین از قرن‌های قبل تا عصر امروز را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

درباره کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟

چیزی نمانده که چین به به بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل شود و با این وجود همچنان غرب درک خوبی از این غول اقتصادی پیدا نکرده است. کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ (How the Chinese got rich) تاریخ کشور چین را در طول ۱۷ سلسله از حدود ۲۲۰۰ سال قبل از میلاد تاکنون بررسی می‌کند. گرگ کلایدسدیل (Greg Clydesdale) بالاتر از ادراک متعارف غربی نسبت به کسب و کار چینی‌ها، مارکو پولو، جاده ابریشم و تجارت تریاک را جست‌وجو می‌کند، تا چگونگی پول درآوردن تجار کاتایان را بفهمد و به این موضوع پی ببرد که بازرگانی ملی چین چطور در طول زمان رشد کرده است.

او ارزش‌ها و موفقیت‌های تجارت چین و همچنین عملکردهای تاریخی را شرح می‌دهد و بررسی می‌کند که تاجران چینی چطور با غلبه بر ابعاد فضایی و موقت بازار، به این ثروت هنگفت دست پیدا کرده‌اند. کلایدسدیل انقلاب‌های تجاری در سلسله‌های تنگ و سانگ، تاجران نمک و هاوکوا را که ثروتمندترین مرد دنیا شناخته شد، کشف می‌کند.

اگر به کتاب‌های مربوط به اقتصاد و مدیریت علاقه دارید، کتابراه یکی از بهترین منابع این گونه کتاب‌ها است. می‌توانید با مراجعه به سایت و اپلیکشین کتابراه، به مجموعه عظیمی از کتاب‌های این حوزه دسترسی پیدا کنید.

کلایدسدیل رفتارهای اقتصادی هر سلسله و هر دوره در چین را تحلیل می‌کند و چگونگی تفکر صحیح جامعه و حاکمان در طول تاریخ مسیر اقتصاد را برای شما ارائه می‌کند. مسیری چند هزار ساله که از داد و ستد به سوی دگرگونی شیوه‌های تولید و صنعت سوق پیدا می‌کند و از همه مهم‌تر هم‌اکنون به قطب اصلی اقتصاد دنیا تبدیل می‌شود.

2wdfdsa

در این کتاب صوتی مطرح می‌شود که در آن هنگام که اروپا با قرون وسطی درگیر بوده، در چین قانون‌های تجارت تعیین می‌شده و این کهن بودن تاریخچه تجارت در این کشور را نشان می‌دهد.

مطابق آمار صندوق بین‌المللی پول، ارزش اقتصاد چین هم‌اکنون معادل ۱۷/۶ تریلیون دلار است، در صورتی که ارزش اقتصاد آمریکا ۱۷/۴ تریلیون دلار و اندکی کمتر است. از سال ۱۸۷۲ که آمریکا از نظر قدرت اقتصادی از بریتانیا پیشی گرفت، این نخستین بار است که جایگاه بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را از دست می‌دهد.

این آمار توسط صندوق بین‌المللی پول و با بهره‌گیری از اهرم برابری قدرت خرید، به دست آمده و براساس آن می‌توان مقایسه کرد که قدرت خرید پول شخص در کشورهای گوناگون تا چه میزان است. به این علت که هزینه زندگی در چین کمتر است، قدرت خرید پول فرد در چین از آمریکا بیشتر است. به همین دلیل صندوق بین‌المللی پول قدرت اقتصادی چین را طبق این برابری افزایش داده است.

شنیدن کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به اقتصاد و تاریخ چین علاقه‌مندید و دوست دارید درباره مردم و رشد اقتصادی این کشور بیشتر بدانید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند می‌شنویم:

ضرورت حسابگری و برنامه‌ریزی بلندمدت در ارتباط مستقیم با ماهیت خانوادگی شرکت‌های چینی و تفکر کنفوسیوسی قرار داشت. حفظ شرکت مستلزم کنترل دقیق مالی بود. از این رو تاجر باید حسابگرانه عمل می‌کرد تا شرکت خانوادگی را برای نسل بعدی حفظ کند. تاجری که جز این عمل می‌کرد، موجب سرشکستگی خانواده‌اش بود. در حالی که تاجر حسابگر به ارزش پول واقف بود و خانواده به او افتخار می‌کرد.

در کتاب اصول گروبرداری چنین آمده است: «تاجر در هنگام سفر باید مراقب هزینه‌هایش باشد.»

در هنگام ترک خانه و عزیمت به نقطه‌ای دوردست، مراقب باشید پولتان را هدر ندهید و خانواده را در اولویت ذهن خود قرار دهید. ساده بپوشید و ساده بخورید و خانواده را فراموش نکنید.

خانواده محور فلسفه کنفوسیوس را تشکیل می‌داد و در کتاب راه‌های سر عقل آوردن تاجران آمده است که هدف اصلی زندگی و تجارت حمایت از خانواده است. خانواده به نسبت کار در اولویت قرار دارد.

شما می‌توانید برای دسترسی سریع و دانلود کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ به سایت و یا اپلیکیشن کتابراه مراجعه کنید. پلتفرم جامع کتابراه امکان دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی را برای شما فراهم می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.