کد مطلب: ۱۷۵۷۵۶

کتاب چگونگی گذر از ابرچالش‌ها رونمایی می‌شود

کتاب چگونگی گذر از ابرچالش‌ها رونمایی می‌شود

دومین کنفرانس اقتصاد ایران با هدف ارائه راه‌حل‌های جامع و سازگار در حوزه‌های مختلف اقتصادی برگزار و از کتاب چگونگی گذر از ابرچالش‌ها رونمایی می‌شود.

رییس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرد: پس از برگزاری اولین کنفرانس اقتصاد ایران، مطالعه‌ای جامع را با عنوان «طرح جامع مطالعات اقتصاد ایران» در سال ۱۳۹۴ و با تمرکز بر ۱۶ سرفصل اصلی مرتبط با جمع‌بندی‌های صورت‌گرفته در این کنفرانس، آغاز کردیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسعود نیلی گفت: این طرح با هدف دستیابی به مجموعه سیاست‌هایی سازگار برای تحقق رشد اقتصادی «بالا، پایدار، اشتغال‌زا و فراگیر» و به منظور بهبود وضعیت رفاه و معیشت خانوارهای ایرانی «به ویژه خانوارهای کم درآمد» ساماندهی شد.

وی افزود: از آنجا که عملکرد بلند مدت اقتصاد ایران، منعکس کننده رشد «پایین در مقایسه با ظرفیت‌های ارزشمند اقتصاد ایران، پر نوسان، با اشتغالزایی کم و بهره‌مندی غیر قابل قبول قشر فقیر» بوده، رسالت مطالعه ذکر شده، طراحی «تغییر مسیر» بلند مدت اقتصاد ایران است.

نیلی ادامه داد: اهمیت این تغییر بزرگ آنگاه بیشتر می‌شود که به ۳ نکته اساسی توجه کنیم.

اول: در اسناد بالادستی سیاست‌گذاری نه تنها همواره بر رشد بالای اقتصادی، رفع بیکاری و بهبود فقر و توزیع درآمد تاکید شده، بلکه بعضا به چگونگی تحقق این هدف‌ها نیز با تفصیل نسبتا زیاد پرداخته شده است.

دوم: طی سال‌های آینده اقتصاد ایران بیش از هر زمان دیگر به رشد اقتصادی با ویژگی‌های ممتاز ذکر شده نیاز دارد و تکرار خطای سیاست‌گذاری هزینه‌های سنگین اجتماعی-سیاسی در پی خواهد داشت.

سوم: با توجه به ابرچالش‌های پیش روی اقتصاد ایران، تحقق اهداف ذکر شده دشوارتر از هر زمان دیگر در گذشته است.

رییس مؤسسه عالی آمـوزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی تصریح کرد: اینک این طرح به پایان رسیده و قرار است نتایج آن در دومین کنفرانس اقتصاد ایران ارائه شده و از دو جلد کتابِ اقتصاد ایران: چگونگی گذر از ابرچالش‌ها رونمایی شود.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.