کد مطلب: ۸۰۰۷۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام کشورها جمعه را عید فطر اعلام کردند؟

کدام کشورها جمعه را عید فطر اعلام کردند؟

کشورهای عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی با اعلام رؤیت هلال ماه شوال، فردا (جمعه) را عید فطر اعلام کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیوان پادشاهی عربستان سعودی و کمیته رؤیت هلال قطر و دولت امارات به طور رسمی فردا (جمعه) را عید فطر اعلام کردند. پیش از این کمیته عالی امور دینی ترکیه نیز فردا را روز عید فطر اعلام کرده بود.

در این میان کشورهای عمان، اندونزی، مالزی و برونئی نیز اعلام کردند که هلال ماه شوال رؤیت نشده و عید فطر روز شنبه است. (شفقنا)

عید فطر که یکی از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است که در پایان ماه رمضان و در روز اول ماه شوال جشن گرفته می‌شود. در این روز روزه گرفتن بر مسلمانان حرام و پرداخت فطریه واجب است. در بیشتر کشورهای اسلامی این عید تعطیل رسمی است.

تعطیلات عید فطر در کشورهای مختلف

تعداد روزهای تعطیل به مناسبت عید فطر برای کشورها، متفاوت است. در عربستان به این مناسبت هشت روز تعطیل رسمی اعلام می‌شود. در مصر، یمن و پاکستان نیز پنج روز تعطیل می‌شود.

در سوریه و افغانستان برای عید فطر سه روز تعطیل رسمی اعلام می‌شود. در ایران هم در تقویم رسمی 2 روز به مناسبت عید فطر تعطیل می‌شود.

پیش از این رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه پیش‌بینی کارشناسان این است که هلال روز پنجشنبه قابل رؤیت نیست، تاکید کرد: احتمالا شنبه عید فطر است.

حجت الاسلام موحدنژاد رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در گفت وگویی تلویزیونی تاکید کرد: پیش بینی کارشناسان این است که هلال در روز پنجشنبه قابل رویت نیست.

او ادامه داد: بنابراین انتظار داریم همانطور که در تقویم آمده روز جمعه روز آخر ماه مبارک و روز شنبه اول ماه شوال و روز عید سعید فطر باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.