کد مطلب: ۴۲۲۶۳۵

یوسفی:

کروز بیشترین سهم را در تامین قطعات دارد

کروز بیشترین سهم را در تامین قطعات دارد

مدیر فروش شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: کروز با افزایش ظرفیت تولید خودروسازان بیشترین سهم را در تامین قطعات دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز علی یوسفی مدیر فروش شرکت صنایع تولیدی کروز اظهار کرد: با شروع تحریم ها، به دلیل قطع همکاری شرکای خارجی و ایجاد محدودیت در تامین قطعات، کروز گام های موثری در مسیر پویش داخلی سازی برداشته و هنوز این حرکت جهادی ادامه دار است.کروز با توفیق در عمق داخلی سازی قطعات و با زحمات شبانه روزی انجام شده توانست طی چند ماه اخیر حتی بیش از سهم توافق شده با خودروسازان به دلیل عدم امکان تامین توسط سایر تامین کنندگان و سازندگان طرف قرارداد دو خودروساز بزرگ کشور، کسری قطعات را تامین کند.

وی ادامه داد: با افزایش اخیر تیراژ روزانه ایران خودرو و سایپا از 2500 به حدود 3800 دستگاه، کروز برای کلیه قطعات تولیدی خود متناسب با افزایش برنامه تولید خودروسازان، افزایش تولید را مبنای کار خود قرار داده است.کروز تاکنون توانسته بیش از صدها قطعه از قطعات مورد نیاز خطوط توليد خودروسازان که در گذشته از خارج تامین می شد، با عمق ساخت داخل و دانش مهندسان این شرکت بومی سازی کند، همچنین بیش از 10 قطعه دیگر نیز در حال تست و ده ها قطعه نیز طراحی آن شروع شده است

مدیر فروش شرکت صنایع تولیدی کروز افزود: یکی از عملکردهای مثبت این روزهای خودروسازان، افزایش تیراژ روزانه تولید و تکمیل جهت تجاری سازی خودروهای ناقص موجود در کف کارخانه ها است که باعث بلوکه شدن حجم زیادی از سرمایه در گردش آن ها شده بود. در آبان و آذر ماه سال جاری بیش از 100 هزار خودروی ناقص در کارخانه های خودروسازان بزرگ کشور وجود داشت که با همت قطعه سازانی مانند شرکت کروز قطعات مورد نیاز تامین و به صاحبانش تحویل داده شد که این امر کمک زیادی به بهبود بازار خودرو کرد و از التهاب آن کاست.

وی با اشاره به عملکرد این بنگاه اقتصادی در زمان تحریم های ظالمانه آمریکا برای تامین قطعات خودروهای در کف مانده کارخانه های خودروسازی گفت: با شروع تحریمها، به دلیل قطع همکاری شرکای خارجی و ایجاد محدودیت در تامین قطعات، کروز گام های موثری در مسیر پویش داخلی سازی برداشته و هنوز این حرکت جهادی ادامه دار است. این اصل سبب داخلی سازی بسیاری از قطعات پیشرفته خودرو، کاهش ارزبری و میزان وابستگی به خارج از کشور شده است.

یوسفی با اشاره به میزان قطعات تامین شده توسط کروز اظهار کرد: کسری قطعات مربوط به خودروهای تجاری نشده در کارخانه های خودروسازی که گاها حتی در تعهدات تامین شرکت کروز نبودند و قرار بود توسط سورس های دیگر خودروسازان تامین شود ولی به دلیل مشکلات ایجاد شده پس از تحریم ها برای آنان تحقق نیافت، در دستور کار این شرکت قرار گرفت. در همین راستا کروز با توفیق در عمق داخلی سازی قطعات و با زحمات شبانه روزی انجام شده توانست طی چند ماه اخیر حتی بیش از سهم توافق شده با خودروسازان به دلیل عدم امکان تامین توسط سایر تامین کنندگان و سازندگان طرف قرارداد دو خودروساز بزرگ کشور، کسری قطعات را تامین کند. در اصل کاهش خودروهای کف پارکینگ خودروسازان که با کسری قطعات روبرو بودند، ماحصل کار قطعه‌ سازانی مانند کروز است که اگر آستین همت بالا نمی‌زدند و از خود گذشتگی نمی کردند، این خودروها جمع نمی‌شد.

وی با بیان برنامه‌های کروز برای تامین قطعات خودروهای پیش فروش شده اخیر خودروسازان با موعد تحویل 99 تصریح کرد: با توجه به الزامات خاص استانداردی برای محصولات خودرویی موعد تحویل سال 99، کروز علاوه بر انجام نهایت همکاری در سهم تامین توافقی قطعات، دستیابی به الزامات استانداردی آلایندگی یورو 5، کنترل پایداری الکترونیکی (ECS) و… را در دستور کار خود قرار داده و از ابتدای سال آتی قابلیت تامین قطعات مربوطه را مطابق الزامات استاندارد دارد.

مدیر فروش کروز با اشاره به افزایش تیراژ تولیدی قطعات بیان کرد: با توجه به افزایش اخیر تیراژ روزانه ایران خودرو و سایپا از 2500 به حدود 3800 دستگاه، کروز برای کلیه قطعات تولیدی خود متناسب با افزایش برنامه تولید خودروسازان، افزایش تولید را مبنای کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به توانایی کروز در افزایش سطح تولید خود نسبت به زمان تحریم ها گفت: با اعلام افزایش سرعت تولید خودروسازان اگر آن ها به ظرفیت سالانه یک و نیم میلیون دستگاه دست یابند، کروز هم بنا به نیاز آن ها برای تامین قطعات، ظرفیت تولید خود را افزایش خواهد داد.

یوسفی در خصوص عدم پرداخت تسهیلات 844 میلیون یورویی به صنعت خودرو بیان کرد: بانک مرکزی برای واگذاری این مبلغ برخلاف درخواست خودروسازان که بازپرداخت آن ریالی باشد، از آن ها خواسته بود که تسویه حساب این وام ارزی به‎صورت نرخ روز انجام شود و در نهایت این مبلغ به صنعت خودروی کشور پرداخت نشد.

وی افزود: این تسهیلات می توانست کمک زیادی به صنعت خودروی کشور کند تا خودروسازان بخشی از بدهی خود به قطعه‌سازان را برای ادامه تولید پرداخت کنند. تامین مالی و عدالت در سهم تولید قطعه سازان از دیگر عوامل ایجاد انگیزه برای تولید داخل آنان به منظور رفع نیازهای داخلی است. کروز در حال حاضر بیش از 1800 میلیارد تومان از خودروسازان طلب داشته و با این وجود هیچگاه خللی در تامین قطعات آنان ایجاد نکرده است و با همه ی توان حتی بیش از سهم توافقی در حال تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان است.

یوسفی در خصوص روند داخلی سازی قطعات توسط کروز اظهار کرد: کروز تاکنون توانسته بیش از صدها قطعه از قطعات مورد نیاز خطوط توليد خودروسازان که در گذشته از خارج تامین می‌شد، با عمق ساخت داخل و دانش مهندسان این شرکت بومی سازی کند، همچنین بیش از 10 قطعه دیگر نیز در حال تست و ده ها قطعه نیز طراحی آن شروع شده است كه درصورت موفقيت در آزمایشات نهایی، این قطعات نیز پس از تولید انبوه در اختیار خطوط تولید خودروسازان قرار خواهند گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.