کد مطلب: ۴۱۰۴۷۶

کسانی که هنوز کارت سوخت ندارند چکار کنند؟

کسانی که هنوز کارت سوخت ندارند چکار کنند؟

براساس آخرین آمار ارائه شده از وضعیت کارت‌های سوخت، در حال حاضر ۶۰۰ هزار کارت سوخت در باجه های معطل پست قرار دارد که با توجه به سهمیه بندی بنزین افرادی که هنوز کارت سوخت ندارند باید به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زمستان سال گذشته، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که بازگشت کارت سوخت جدی است و از مالکان خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت خواست که برای دریافت کارت سوخت المثنی اقدام کنند.

در نهایت استفاده از کارت سوخت اجباری شد و عرضه بنزین در جایگاه‌های سراسر ایران از ٢٢ مردادماه امسال صرفاً با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو امکانپذیر شد. با این وجود تا اول شهریور گشایش خاصی در این رابطه صورت نگرفت؛ چراکه کارت سوخت جایگاه‌داران در اختیار تمام متقاضیان قرار داشت و هر فردی تا هر میزانی که تمایل داشت می‌توانست سوخت‌گیری کند.

اما از اول شهریورماه به بعد میزان سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها در کل کشور در هر بار سوخت‌گیری، از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافت و در مرحله بعدی از ۱۶ مهرماه، بار دیگر سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران به ۲۰ لیتر در هر بار سوختگیری کاهش پیدا کرد.

بالاخره بامداد جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودروهای شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد. با این وجود هنوز افرادی موفق به دریافت کارت سوخت خود نشده اند.

این درحالی است که مسئولان مرتبط بارها اعلام کردند که وزارت نفت برای تمام افراد کارت سوخت تهیه کرده است و افرادی که کارت سوخت خود را تهیه نکرده اند، لازم است با مراجعه به سایت WWW.niopdc.ir و وارد کردن پلاک و کد پستی، باجه پستی را که کارت سوختشان در آنجاست، پیدا کنند.

در این‌باره امیر وکیل‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اظهار کرد: افراد در گذشته باید مراحل متعددی را طی می‌کردند تا بتوانند کارت سوخت خود را پیدا کنند، اما اکنون به راحتی با ورود به سایت مذکور و در دست داشتن مدارک مثبته کارت خود را تحویل بگیرند.

در خواست المثنی کارت هوشمند سوخت

طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، صدور کارت سوخت هوشمند المثنی فقط از طریق دفاتر پلیس +۱۰ مقدور است، زیرا افرادی سودجو با هدف دستیابی به اطلاعات شخصی و کارت بانکی و کلاهبرداری از هموطنان و سوء استفاده های احتمالی اقدام به ایجاد سایت های غیرمجاز کرده اند.

بنابراین کسانی که کارت سوخت ندارند و تاکنون نیز درخواست صدورکارت سوخت نکرده اند، می توانند خود یا وکیل قانونی شان با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس+۱۰مراجعه کنند. حذف رمز کارت سوخت نیز در این دفاتر قابل انجام است.

مدارک هویتی مالک برای درخواست المثنی کارت هوشمند سوخت نیز به شرح زیر است: برای اشخاص حقیقی، یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نیاز است.

برای اشخاص حقوقی نیز معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضاء و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده نیاز است. دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی از مالک نیز می توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نسبت به اخذ خدمات مورد نیاز اقدام کنند.

در مورد خودروهای لیزینگی (خودروهای اجاره به شرط تملیک)، اسناد و مدارک در اختیار استفاده کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است. مدارک شناسایی وسیله نقلیه نیز شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر می شود.

برای تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس +۱۰ واریز مبلغ ۱۰ هزار تومان در پایانه­ های pos بانک ملت مستقر در این دفاتر و اخذ رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از کاربر، مراحلی است که باید طی شود.

کسانی که در سایت دولت همراه ثبت نام کرده‌اند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند. کارت سوخت این اشخاص از طریق اداره پست به آدرسی که اعلام کرده اند ارسال می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام درخواست کارت سوخت المثنی کردم ماشین مدل ۷۶تکسوز.کارت سوخت دوگانه صادر کردن.به راهور به شرکت نفت.به پلیس +۱۰مراجعه میکنم میگن با ما نیست اگر امکانش هست راهنمایی کنین

  • ناشناس

    من که با ماشینم کار میکنم نونم ازون در میاد باید برم بمیرم پول هرچی دربیارم باید بدم به بنزین خرج زنو بچمو از کجا بیارم وعض کار هم خرابه

  • ناشناس

    با سلام
    اصلا این نظری که گرفته اند درست نیست
    چون هر کسی دلیل خودشو داره منم دلیل خودمو دارم
    مثال
    یه خونواده ای 3 نفره نه بیشتر فقط درامدشون از یه ماشین پراید تک سوز باشه
    اون طرف 6 روزش رو باید از کارت استفاده کنه
    اون 24 روزو خودش بنزین بزنه روزی 10 لیتر که میشه 30 تومن
    کرایه هم زیاد نشده
    خب همینطوری که بنزین 1000 بود پول کار کردش 70 تومن هم در نمی اومد
    خرج خوراکشون هم نمیشد
    وای به حال الان که اینطوری الان زیاد هم شده
    شما بگین که واقعا این ارز یابی که کردن درسته

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذرد یه روز خوش نداریم

  • ناشناس

    در سخت ترین شرایط قرار داریم شرمنده خانواده و بچه و مادر هستیم حقوق مان ۸روز کفاف نمیکند از فشار و استرس تمام تنم میلرزه

  • ناشناس

    سلام
    موتورسیکلت های نو چرا هنوز کارت سوخت برایشان صادر نشده
    سوخت چکار کنیم…

  • ناشناس

    سلام من دوسال است که ماشین خریدم طرفم نمیاد سند بزند یا وکالت بدهد چکار باید بکنم ممنون اگر راهنمای کنید

  • رضا

    ماشین تعویض پلاک کردم پارسال کارت سوخت می نه سال ۹۳ به پست ارسال شده نوبره والاااااا میرم تو سایت پست میگه همچین چیزی وجود ندارد.
    موقع تعویض پلاک گفتن کارت سوخت اتومات براتون صادر میشه کو؟ چی شد؟خیلی بی برنامه ان بگیر ببند راه میندازه بیاین ثبت نام تو سایت تاریخ میزنن براساس شمار ملی. من همون موقع ثبت نام کردم امروز تلفن میزنم میگه براتون درخواستی ثبت نشده میگه سامانه اون موقع مشکل داشته خیلی از درخواست‌ها ثبت نشده شماها که توانایی ندارین چرا ملت سرکار میزارین که بیان ثبت نام؟

  • امیر

    درخواست کارت خودرو کردم سایت پلیس میگه با این شماره مرسوله تحویل پست شده پست میگه این شماره مرسوله تحویل پست نشده کجا برم و چکار کنم همه میگن به ما مربوط نیست به نظرتون کدامشان دروغ میگن برای موتور125 پسرم که مدل 84 هست که میگن اصلا کارت نمیدن چون ده سال سنش بیشتره اکثر مردم با موتور های قدیمی کار میکنن و توان خرید موتور نو ندارن خدایا چکار کنیم گناه کردیم ایرانی هستیم همش استرس و مشکل

  • باران

    جون هرکی دوس دارید مملکتو بدین ادمهای کاربلد