کد مطلب: ۶۰۲۰۴۱

کشور را معطل مذاکره نمی‌کنیم/ رشد اقتصادی ۸ درصدی قابل تحقق است

کشور را معطل مذاکره نمی‌کنیم/ رشد اقتصادی ۸ درصدی قابل تحقق است

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمین و ظرفیت‌های داخلی هدفِ دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی قابل تحقق است، تاکید کرد: کشور را معطل مذاکره نمی‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسعود میرکاظمی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی تویتر عنوان داشت: کشور را معطل مذاکره نمی‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه براساس آمایش سرزمینی و ظرفیت‌های داخلی رشد هشت درصدی اقتصاد هدف گذاری شده است نوشت: با توجه به رکود ناشی از عملکرد دولت قبل و کنترل کرونا این هدفگذاری قابل تحقق است.

معاون رییس جمهوری پیش از این اعلام کرده بود که لایحه بودجه ۱۴۰۱ بدون کسری بسته شده و تا روز پانزدهم آذرماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود. برنامه اصلی دولت سیزدهم کنترل تورم و دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی است.

به گزارش ایرنا، روند مثبت رشد اقتصادی از سال گذشته آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است. رشد اقتصادی کشور در سال ۱۳۹۹ به قیمت پایه (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۰) نسبت به سال قبل به ترتیب «با نفت» ۳.۶ درصد و «بدون نفت» ۲.۵ درصد بود. البته در فصل نخست سال ۱۳۹۹ رشد اقتصادی منفی ۲.۵ درصد بود که به‌تدریج تا ۷.۷ درصد در فصل چهارم رسید.

آخرین گزارش بانک مرکزی نیز نشان می‌دهد که این رشد حدود هفت درصدی در سه ماهه نخست ۱۴۰۰ نیز تداوم داشته است. در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ترتیب از افزایش ۶.۲ و ۴.۷ درصدی برخوردار است.

همچنین، درصد رشد تولید ناخالص داخلی کشور با نفت و بدون نفت در سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹ به ترتیب برابر با ۵.۴ درصد و ۳.۴ درصد بود. این رشد در فصل نخست امسال به ترتیب به ۶.۲ درصد. ۴.۷ درصد رسیده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مرغ پخته از این حرف ها خندش می گیره…مثل هدفگذاری تورم ۲۲ درصدی همتی نباشه این هم

  • محمد

    زهی خیال باطل….
    رشد منفی ۸درصدی حتما منظورشونه!!

  • ناشناس

    به نظرم 8 درصد کمه بیشتر می گفتی مشتری شیم

  • ناشناس

    این چی میگه از کجا اومده مردم نون شب ندارن پراید اشغال شده خدادتومن شده با همین پول چند وقت پیش میشد شاسی بلند کره ای بخری کجای

  • تنها راه نجات انفجار نور است

    آره تو راست میگی! ماها تو عالم خیالیم! برای همتون روزهای شبی! آرزو می کنم!

  • شتر در خواب بیند پنبه دانه

    الان نیشش زیر ماسک برامون باز شده!