کد مطلب: ۶۵۶۸۸۲

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی دعانویسان و رمالان مجازی

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی دعانویسان و رمالان مجازی

رئیس فتا گفت: متهمان با ترفند “دعانویسی و رمالی” در مدت حدود ۲ سال بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از ایسنا سرهنگ "مصطفی نوروزی" در تشریح این خبر اظهارکرد: در پی وصول پرونده‌ها و گزارشات متعدد به یکی از واحدهای پلیس فتا پیرامون کلاهبرداری در قالب دعا نویسی، رمالی ، سحر و جادو در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان خبره پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: متهمان پرونده با شگرد بارگذاری پست‌ها و مطالبی با مضمون فالگیری، دعانویسی، فروش مهره مار و … اقدام به فریب شهروندان و کلاهبرداری از آن‌ها می‌کردند و به منظور جلب اعتماد کاربران اقدام به تبلیغ صفحات مجرمانه خود در صفحات اینستاگرامی افراد پرمخاطب و سلبریتی‌های ساکن خارج از کشور می‌کردند.

وی ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت ۲ نفر از عوامل و متهمان اصلی پرونده با هویت معلوم شناسایی و دستگیر شدند و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان در مدت حدود ۲ سال بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال با شیوه مذکور از کاربران کلاهبرداری کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا انتظامی کشور با اشاره به استفاده مجرمان از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی خارجی در راستای جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آن‌ها به عموم مردم توصیه کرد: به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده با مضمون دعا نویسی ، رمالی، سحر و جادو توجه نکنند چرا که تمامی این فعالیت‌های مجرمانه صرفاً با انگیزه کسب مال نامشروع و کلاهبرداری از هموطنان صورت می‌پذیرد.

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رحیم

    فامیل ما خودش معتاده یکسره داخل انبار خونشون مواد میکشه بعد من موندم از اون احمقی که با شاسی بلند میاد پیشش دعا میخواد خوب آدم احمق اگه قرار بود کاری بکنه برای خودش میکرد