کد مطلب: ۲۸۸۰۳۰

کمبود اعتبار مشکل اصلی طرح مسکن

کمبود اعتبار مشکل اصلی طرح مسکن

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت برای تکمیل پروژه های مسکن مهر با کمبود اعتبار مواجه است.

احمد اصغری مهر آبادی افزود: مسکن مهر یک پروژه پیچیده، گسترده و با حجم بالاست.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی همچنین اظهار داشت: پروژه مزبور دارای دو میلیون و 200 هزار واحد بوده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این حد پروژه در کشور اجرا نشده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: افزون بر یک میلیون واحد از پروژه مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تکمیل و به متقاضیان تحویل شده که بطور میانگین سالانه 200 هزار واحد می شود.

وی افزود: عزم جدی برای تکمیل پروژه‎های مسکن مهر در کشور وجود دارد ولی مشکل اصلی در این بحث وضعیت مالی دولت است.

اصغری مهرآبادی تصریح کرد: از نظر ساخت پروژه‌های بدون معارض مسکن مهر تکمیل ولی برای تحویل بطورحتم نیازمند تامین خدمات زیربنایی و روبنایی از قبیل آب، فاضلاب، برق، گاز، مدرسه، مسجد، کلانتری، درمانگاه، مراکز تفریحی، ورزشی و غیره است.

وی گفت: تاکنون از منابع وزارت راه و شهرسازی 500 باب مدرسه در پروژه مسکن ساخته شده و نیاز این طرح به دو هزار و 500 باب مدرسه است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: برای تامین خدمات زیربنایی و زیر ساختی مانند آب، برق و فاضلاب دستکم چهار هزار میلیارد تومان، خدمات روبنایی مانند مدرسه، مسجد، کلانتری، مرکز درمانی، ورزشگاه و غیره چهارهزار و 800 میلیارد تومان و برای آماده سازی، محوطه سازی و اجرای دیوار حائل پروژه‌های مسکن مهر به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: برای تحویل 100 هزار واحد پروژه مسکن مهر طی سال جاری دستکم یک هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار باید در اختیار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.