کد مطلب: ۳۵۳۵۱۷

دو مقام مسئول در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ دادند:

بحران کمبود شکر در بازار چقدر جدی است؟

بحران کمبود شکر در بازار چقدر جدی است؟

با آنکه قنادان از افزایش قیمت شکر و کمبود آن در واحدهای شیرینی سخن می‌گویند اما دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوییت می‌گوید که شکر به عنوان یک کالای اساسی به 800 واحد صنعتی تخصیص یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، فعالان صنعت شیرینی و شکلات با کمبود شکر روبه‌رو هستند. حالا گفته می‌شود طی یک هفته گذشته برخی فعالان شیرینی و شکلات توانسته‌اند از محل ذخایر استراتژیک شرکت بازرگانی دولتی شکر واحدهای صنعتی خود را تامین کنند. هر چند که علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران تخصیص هرگونه شکر دولتی را به فعالان این صنف رد می‌کند و می‌گوید که قنادان با بحران شکر روبه‌رو هستند.

در همین حال دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در پاسخ به این پرسش که شکر دولتی به چه کسانی اعطا شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر شکر دولتی به 800 واحد تولیدی بزرگ اختصاص داده شده است. خوشبختانه شکر مورد نیاز صنعتگران از سوی شرکت بازرگانی دولتی در حال تامین است.

جمشید مغازه‌ای به بحران کمبود شکر اشاره کرد و افزود: به دلیل بارندگی‌هایی که در مزارع نیشکر در خوزستان رخ داده، ما با کمبود شکر رو‌به‌رو شدیم که خوشبختانه از محل ذخایر استراتژیک شرکت بازرگانی دولتی توانستیم قیمت‌ها را تعدیل و کالای مورد نیاز را برای مصارف تولید تهیه کنیم.

به قنادان شکر ندادند

صحبت‌های دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت در حالی مطرح می‌شود که رئیس اتحادیه قنادان تهران هرگونه تخصیص شکر به واحدهای قنادی را رد می‌کند.

علی بهره‌مند در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با تخصیص شکر دولتی به قنادان قیمت شیرینی برای شب عید ارزان خواهد شد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: هنوز وزارت کشاورزی هیچ‌گونه شکری به واحدهای قنادی ارایه نداده است. در این بازه زمانی قنادان با بحران کمبود شکر روبه‌رو هستند. عرضه شکر در بازار کم شده و این در حالی است که با افزایش قیمت تمام‌شده تولید، عده‌ای مباحثی همچون ارزان شدن قیمت شیرینی را مطرح می‌کنند.

او اظهار کرد: یک هفته است که اتحادیه قنادان پیگیر تخصیص شکر به واحدهای شیرینی‌پزی است اما هنوز خبری نسبت به اعطای شکر به شیرینی‌پزها نشده است.

بهره‌مند گفت: با وجود افزایش قیمت تولید بعید است که قیمت شیرینی و شکلات در شب عید ارزان شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.