خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۹۸۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

از واقعیت بازار تا انکار مسئولان/ چرا دولت زیر بار کمبود شیر خشک نمی‌رود؟

از واقعیت بازار تا انکار مسئولان/ چرا دولت زیر بار کمبود شیر خشک نمی‌رود؟

در حالی مسئولان کشور زیر بار کمبود شیر خشک در بازار نمی‌روند و آن را جوسازی رسانه‌ای عنوان می‌کنند که در بسیاری از شهرهای کشور یافتن شیرخشک به یک معضل تبدیل شده است. جلیل میرمحمدی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، نیز با تائید این موضوع گفته است: مردم مدام به من پیامک می‌زنند و از کمبود شیرخشک بشدت گله‌مند هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود دو هفته پیش، تجارت‌نیوز گزارشی در مورد کمبود شیر خشک در بازار منتشر کرد. این موضوع مورد تائید هانی تحویل‌زاده، دبیر انجمن شیر خشک ایران، نیز قرار گرفت و حتی عنوان شد که قرار است توزیع این محصول نوزادان مشروط برای ارائه کد ملی و داشتن نوزاد در خانواده شود.

با این حال او اعتقاد داشت که کمبود در تولید وجود ندارد و حتی آمار از رشد 20 درصدی تولید شیر خشک حکایت دارد؛ اما احتمالاً بخشی از 70 میلیون قوطی شیرخشک تولیدشده در ایران به علت قیمت‌گذاری دستوری سر از بازارهای قاچاق درمی‌آورند.

بعد از انتشار این گزارش، فرامرز خدایان، مدیرکل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، کمبود شیرخشک در بازار را شایعه عنوان کرد و گفت: اخبار منتشرشده مبنی بر کمبود شیرخشک در بازار و عرضه آن با کد ملی جوسازی است؛ چراکه امسال بیش از ۲۰ درصد افزایش تولید شیرخشک در کشور داشته‌ایم.

بعد از آن نیز وزیر بهداشت زیر بار کمبود شیرخشک نرفت و اعلام کرد: در حال حاضر شیر خشک مورد نیاز کشور از طریق ارز ترجیحی به میزان کافی تأمین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

پیامک کمبود شیر خشک در گوشی آقای نماینده

در حالی مسئولان تنها به تکذیب کمبود شیرخشک بسنده کرده‌اند و از آن به عنوان جوسازی رسانه‌ای یاد می‌کنند که روز گذشته جلیل میرمحمدی، نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: مردم مدام به من پیامک می‌زنند و از کمبود شیر خشک بشدت گله‌مند هستند

او عنوان کرد: باید از مسئولان سازمان غذا و دارو گله‌‌مند بود که این‌قدر راحت مصاحبه می‌کنند و می‌گویند که شیرخشک کامل وجود دارد و تامین شده و کمبودی نداریم. واقعا کمبود شیرخشک وجود دارد و به‌موقع به دستشان نمی‌رسد، به‌خصوص شیرخشک‌های متابولیکی؛ در حال حاضر در شیرخشک‌های معمولی هم با مشکل روبه‌رو هستیم و در بعضی اوقات مخصوصا در بعضی از مناطق مرزی کشور قابل توجه کسری داریم.

برای مطالعه بیشتر گزارش فروش شیر خشک مشروط به ارائه کد ملی می‌شود/ یارانه شیر خشک در اختیار همسایگان! را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.