کد مطلب: ۶۷۵۶۴۳

کنکور حذف نمی‌شود!

کنکور حذف نمی‌شود!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حذف کنکور مقدور نیست، چرا که تعداد زیادی داوطلب داریم که معدل آنها ۲۰ یا بالاست و هم اینکه متقاضی برخی رشته‌های پرطرفدار هم هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حذف کنکور به ویژه در رشته‌های پرمتقاضی گفت: حذف کنکور مقدور نیست، چرا که تعداد زیادی داوطلب داریم که معدل آنها ۲۰ یا بالاست و هم اینکه متقاضی برخی رشته‌های پرطرفدار هم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، زلفی گل گفت: برای اینکه تفکیک و مشخص شود که چه کسانی در رشته‌های پرطرفدار پذیرش می شوند، وقتی سوابق تحصیلی همه یکسان است راهی جز برگزاری کنکور وجود ندارد، پس نمی توانیم کنکور را به صورت کامل حذف کنیم.

او گفت: البته در شیوه و نحوه عملکرد کنکور می توان تغییراتی را اعمال کرد که نتیجه آن منجر به مطالعه عمیق تر مطالب درسی و جدی گرفتن مطالب دوران تحصیل خواهد شد.

به گفته وزیر علوم، نباید انتظار حذف کامل کنکور در شرایط فعلی را داشته باشیم و وزارت علوم مجری مصوبه‌های مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی به بهترین نحو ممکن است.

کنکور سراسری ۱۴۰۱ امروز چهارشنبه با رشته هنر آغاز شد‌.

به گفته وزیر علوم ، نظم خاصی وجود داشت، البته تاکید کردیم به گونه ای حوزه‌ها مدیریت شود تا داوطلبان در کمال آرامش بتوانند رقابت عامی را انجام دهند. فردا شاهد رقابت داوطلبان در رشته‌های ریاضی و انسانی خواهیم بود و در روز جمعه علوم تجربی و شنبه هم زبان خارجی برگزار خواهد شد.

او گفت: تلاش کرده ایم نظم و انضباط خاصی بر رقابت علمی حاکم باشد و خانواده‌ها هم اطمینان داشته باشند که تمام تلاش خود را برای بهبود برگزاری کنکور بکار خواهیم گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از ۱۲ سال پیش این طرح رو دادید فقط برای ایجاد خزار نوع دانشگاه با اسم های عجیب و غریب که بر اساس معدل دانشجو پولی بگیرند و کسب درامد کنید و بیکار بیسواد تحویل جامعه بدید یادمه بچه بودم قبل کنکور میگفتند بر اساس معدل و حذف کلی کنکور و … میگفتیم خب هزاران نفر با معدل خوب هستند چطور مثلا میرن دانشگاه های برتر و … اخرش بزرگ شدیم دانشگاه ارشد و دکتری تمام کردیم و کنکور حذف نشد هیچ فقط بیسواد پرور و مراکز پولسازی جدید ساخته شد…

  • ناشناس

    پس کل دنیا چطوری کنکور ندارن بگید پولش واسه برگذار کننده ها خوبه