خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۸۹۶

گازرسانی به نیروگاه چابهار به روش سی ان جی

گازرسانی به نیروگاه چابهار به روش سی ان جی

گازرسانی به نیروگاه چابهار که از جمله برنامه های شرکت ملی گاز ایران به شمار می رود، در شورای اقتصاد تصویب شد.مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، امروز در آئین پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران و در جمع خبرنگاران گفت: با برنامه ریزیهای انجام شده، گازرسانی به نیروگاه چابهار از طریق سی ان جی

a8b1519e5c9eeb80a522ae72a97cdd58_XL.jpg گازرسانی به نیروگاه چابهار که از جمله برنامه های شرکت ملی گاز ایران به شمار می رود، در شورای اقتصاد تصویب شد.مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، امروز در آئین پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران و در جمع خبرنگاران گفت: با برنامه ریزیهای انجام شده، گازرسانی به نیروگاه چابهار از طریق سی ان جی در دستور کار قرار گرفته است.
حمیدرضا عراقی با بیان این که یک شرکت خصوصی ایرانی برای صادرات و ذخیره سازی گاز ایران در مخازن کشور آذربایجان با شرکت ملی گاز ایران وارد مذاکره شده است، افزود: این مذاکرات بین دولتها نیست و ایران در زمینه تجارت گاز که از جمله استراتژیهای کلان آن است، با کشورهای منطقه همکاری می کند.
وی در ادامه به برنامه های این شرکت برای گازرسانی به شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ٩٧ درصد جمعیت شهری و ٦٧ درصد جمعیت روستایی کشور از خدمات شبکه گازرسانی برخوردارند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: افزون بر گازرسانی به شهرها و روستاها، گازرسانی به ٧٢ نیروگاه، ٢ هزار و ٢٠٠ ایستگاه سی ان جی و تعداد زیادی از صنایع و پتروشیمی ها نیز انجام شده است و هم اکنون ٩٠ درصد سوخت تحویلی به نیروگاهها از طریق گاز تامین می شود.
عراقی به بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم با تکمیل فازهای ١٢، ١٥، ١٦، ١٧ و بخشی از فاز ١٩ و در راستای عدالت محوری و سیاستهای اقتصاد مقاومتی، گاز رسانی به روستاها نیز با سرعتی قابل توجه در دست اجراست.
به گزارش خبرنگار شانا، به گفته معاون وزیر نفت با صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی و با بالا بردن راندمان نیروگاهها، صنایع و وسایل گازسوز می توان به محیط زیست سالم و ارزآوری بیشتر دست یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.