کد مطلب: ۳۲۱۶۰۰

گران‌فروشان، مبلغ اضافه بلیت زایران اربعین را باز‌می‌گردانند

گران‌فروشان، مبلغ اضافه بلیت زایران اربعین را باز‌می‌گردانند

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای اعلام کرد که پس از پیگیری‌های این سازمان، شرکت‌های هواپیمایی، ریلی و جاده‌ای موظف هستند اضافه دریافتی از مشتریان در ایام اربعین حسینی را مسترد کنند.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این اطلاعیه، افزود: در هفته‌های گذشته بازرسان این سازمان و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان‌ها در فرآیند پایش و بررسی نحوه عملکرد شرکت‌های متولی حمل و نقل مسافری مراسم اربعین (هواپیمایی، ریلی و جاده‌ای) گشت‌های مشترک بازرسی با همکاری دستگاه‌های ذیربط انجام دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این گشت‌ها تعدادی از واحدهای متخلف شناسایی و پرونده تخلف به ادارات کل تعزیرات حکومتی معرفی شد. بنابراین افرادی که در این ایام، بلیت را بیشتر از نرخ مصوب تهیه کردند می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن 124 و یا مراجعه حضوری و اینترنتی به ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های محل اقامت، شکایت کنند.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این اطلاعیه تاکید کرد که در صورت احراز تخلف، اضافه دریافتی‌ها مسترد خواهد شد.

براساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، نرخ حمل و نقل جاده‌ای مسافر در ایام اربعین حسینی در تاریخ یکم تا 13 آبان ماه از تهران به مهران از 72 هزار تومان تا 150 هزار تومان متغیر بود.

همچنین نرخ مصوب از تهران به مران مرز شلمچه نیز از یکصد هزار تومان تا 170 هزار تومان بود.

نرخ حمل و نقل هوایی رفت و برگشت تهران به نجف یا تهران به بغداد 2 میلیون و 200 هزار تومان بود. نرخ بلیت دو طرفه مشهد به نجف یا مشهد به بغداد نیز 2 میلیون و 800 هزار تومان مصوب شد.

نرخ بلیت مسیر یک طرفه تهران به بغداد یا نجف یا بالعکس یک میلیون و 100 هزار تومان و مشهد به نجف و بغداد یا بالعکس یک میلیون و 400 هزار تومان بود.

نرخ حمل و نقل ریلی تهران به کرمانشاه بین 70 تا 105 هزار تومان براساس خدمات ارائه شده و غذا متغیر بود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.