کد مطلب: ۵۳۴۱۲۹

رد گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن از سوی اتحادیه املاک

رد گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن از سوی اتحادیه املاک

در حالی بانک مرکزی از کاهش ۳.۱ درصدی قیمت مسکن در تهران خبر داده که رئیس اتحادیه املاک گفت: گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن را قبول نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بانک مرکزی طبق روال همیشگی گزارش تحولات بازار مسکن را منتشر کرد. بر این اساس معاملات انجام شده فروردین ماه با رشد منفی ۶۰٫۳ درصدی نسبت به اسفندماه ۹۹ به ۲۱۰۰ فقره کاهش یافته است.

متوسط قیمت مسکن در ماه مورد اشاره نیز با رشد منفی ۳٫۱ درصدی به ۲۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان کاهش یافت. در اسفند گذشته متوسط قیمت ۳۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود.

این در حالی است که رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن واقعی نیست.

مصطفی قلی‌خسروی گفت: متاسفانه بانک مرکزی با این گزارش‌ها، بازار را به تنش می‌کشد.

وی ادامه داد: نمی‌دانیم چه کسی از بانک مرکزی خواسته، گزارش تحولات بازار مسکن را منتشر کند.

وی یادآور شد: رسانه‌ها،‌ وزیر راه و شهرسازی و اتحادیه املاک در تلاش هستند تا قیمت مسکن کاهش یابد،‌ در این راستا نیز وزیر راه گفته قیمت مسکن باید ۲۵ درصد کاهش یابد که نظر ما به عنوان اتحادیه بیشتر از ۲۵ درصد است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در واکنش به این مسئله که بانک مرکزی اعلام می‌کند اطلاعات را از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور استخراج کرده است،‌گفت: بانک مرکزی هیچ تعاملی با اتحادیه ندارد و ماموریت دارد بازار را به تشنج بکشاند تا بانک‌ها ورشکسته نشوند.

قلی خسروی اضافه کرد: آرزوی ما داشتن یک بانک مرکزی مستقل است؛ الان در بازار مسکن خریداران ناز می‌کنند اما بانک مرکزی به کمک بسازو بفروش‌ها کاری می‌کند فروشندگان ناز کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در عین حال گفت: اعلام کاهش قیمت مسکن از سوی بانک مرکزی نشان از آن دارد که متوجه واقعیت‌های بازار شده‌اند. مسئله ‌ای که قابل تقدیر است.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اسماعیل

    از یه طرف تکذیب از یه طرف تصدیق .

  • ناشناس

    یعنی باید بانک مرکزی هم مثل شما دروغ بگه اقای قلی خسروی ؟ اونقدر دروغ بگه ارزون شد تا بلکه واقعا ارزون بشه؟؟!!!!
    سوال – اقای قلی‌خسروی که خودش همیشه باعث و بانی گرانی مسکن بود( مخصوصا در سالهای 97 تا 98) حالا چرا به یکباره ایشون طرفدار ارزانی مسکن شده است ؟ و چرا حتی از بانک مرکزی هم درخواست دارد که دروغ بکوید؟؟؟!!!
    جواب – از سال 99 به این طرف بنگاههای مسکن و مشاورین املاک در حال ورشکست شدن هستند و دیگر کسی توان خرید املاک با این قیمتهای نجومی را ندارد و در نتیجه هیچ کمیسیون و حق دلالی به بنگاهها تعلق نمی گیرد. این است که ایشان ترجیح می دهند قیمت ملک پایین آمده تا مردم کمی از بازار ملک استقبال کنند تا بلکه ایشان و همکارانشان هم به نون و نوایی برسند و از این ورشکستگی خارج شوند .

  • ناشناس

    بانک ها از سرمایه گزاران اصلی مسکن
    میباشند و مشتاق بالا رفتن قیمت

  • ناشناس

    این ماه (اردیبهشت)بخاطر مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر نقل و انتقال قیمت ها را واقعا ۲۵درصد پایین آورده اند. دیگه بانکها برای اردیبهشت نمیتوانند انکار کنند حتی اگر تهاتر با قیمت بالا انجام دهند یا غیر واقعی بخوان قیمت بدهند.ولی این مالیات بر انتقال باعث شده وقتی مثلا مالک میگه قیمت خونم ۹۰۰میلیون برام بفروشید دلالان نمیتواند مثلا ۱/۴۰۰میلیارد بفروشند چون مالک باید مالیات نقل و انتقال بر اساس قیمت ملک بدهد

  • ناشناس

    مسئله اینه که با این گرانی مصالح ووسایل خانه دیگه کسی نمی تونه خونه بسازه
    چرا وسایل خون ها ارزون نمیشه؟یه سینک چنده؟ یه لامپ چنده؟….

  • ناشناس

    بهترین راه کنترل و ثبات بازار مسکن مالیات سالانه بر املاک دوم به بعد و مالیات بر عایدی سرمایه بر سود معاملات مکرر ملک دوم به بعد می باشد و سپس مالیات بر خانه های خالی می باشد

  • ۶۱

    ی ذره واقع بین باشیم ! مثلا معجزه شده یا چ تحولی یا اتفاقی افتاده که مسکن رو بیان دو دستی تقدیم خریدار کنن.!! (( من خودم مستاجرم )) گفته باشم.