کد مطلب: ۳۰۰۷۱۹

گزارش میدانی از بازار ارز /معامله‌گران و صرافان چه پیش‌بینی‌ای دارند؟

گزارش میدانی از بازار ارز /معامله‌گران و صرافان چه پیش‌بینی‌ای دارند؟

 امروز در خیابان فردوسی تا پیش از ساعت 13 نرخ‌ دلار بر روی تابلوی صرافی‌ها 13 هزار و 950 تومان برای فروش و 13 هزار و 800 تومان برای خرید بود.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت دلار نسبت به روز پنجشنبه تغییر آن‌چنانی نداشته و امروز معامله‌گران و صرافان می‌گویند روند رو به صعود است.

معامله‌گران نیز دلار را با متوسط قیمت حدود 14 هزار تومان برای فروش و 13 هزار و 800 تومان برای خرید معامله می‌کنند.

ازدحام در بازار به نسبت روز‌های قبل کم‌تر است و معاملات مثل هفته گذشته بیرون از صرافی‌ها انجام می‌شود.

پیش‌بینی نرخ دلار همچنان برای فعالان عرصه‌ بازار ارز کار سختی است و نمی‌توانند درباره نرخ‌های روز بعد نظر قاطعانه‌ای بدهند.

یکی از صرافی‌های اول خیابان فردوسی می‌گوید:« ثابت بودن نرخ دلار در یکی دو روز گذشته می‌تواند خوشحال کننده باشد اما از جهتی بازار باید انتظار بالا رفتن ناگهانی قیمت ارز را هم داشته باشد.»

یکی از کسانی که خریدار دلار است به یارانه‌های ارزی که دولت پرداخت می‌کند اشاره کرده و می‌گوید:« ایکاش برای همه امتیاز دلار ارزان قایل می‌شدند تا مردم راحت‌تر سفر کنند و این حجم از فشار دلار 14 هزار تومانی را به دوش نکشند.»

در مجموع به نظر می‌رسد معامله‌گرها روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارند و همچنان از خریداران دلار استقبال قابل توجهی می‌کنند. استقبال معامله‌گران از فروشنده‌های دلار مبین امیدواری آنها به نوسان دیگر ارزی است. با این حال در پیش‌بینی قیمت دلار عوامل مختلفی نقش دارند که در تحلیل روند حرکت نرخ ارز نمی‌توان این عوامل را نادیده گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.