کد مطلب: ۴۶۸۲۹۰

گزارش پایان بورس ۱۹ مرداد ۹۹:

بازدهی ۲ درصدی برای سهامداران در معاملات امروز بورس / ارزش کل معاملات ۱۷ هزار میلیارد تومان شد

بازدهی 2 درصدی برای سهامداران در معاملات امروز بورس / ارزش کل معاملات 17 هزار میلیارد تومان شد

در پایان معاملات بورس یکشنبه 19 مرداد 99، شاخص کل با رشدی 44 هزار واحدی و قرار گرفتن در سطح 2 میلیون و 78 هزار واحدی به روند صعودی خود پایان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات بازار سهام روز یکشنبه 19 مرداد ماه، شاخص کل با رشدی 44 هزار واحدی به سطح 2 میلیون و 78 هزار واحدی رسید. صعود 2.2 درصدی شاخص کل در حالی بود که رشد شاخص کل هم‌وزن تنها 0.3 درصد بود.

1 1 11

در جریان معاملات امروز حدود 2 میلیون معامله در بازار سهام انجام شد که طی آن 9 میلیارد و 59 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان دادوستد شدند. توقف نمادهای فولاد و فخوز به عنوان دو نماد پرمعامله اخیر، که به دلیل برگزاری مجامع عادی عمومی سالیانه خود بسته بودند، موجب شد تا ارزش معاملات امروز نسبت به روزهای گذشته افت قابل توجهی داشته باشد. هفته گذشته میانگین ارزش معاملات روزانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان بود.

1 2 9
رشد 44 هزار واحدی شاخص در حالی رخ داد که نمادهای فارس، فملی و شپنا به ترتیب با 6130، 4196 و 3268 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین نماد خودرو نیز که با صف فروشی چندصد میلیونی به کار خود خاتمه داد تاثیر منفی 2500 واحدی بر شاخص داشت.

در جریان معاملات امروز اکثر نمادهای گروه بانکی با افزایش تقاضا و تشکیل صف خرید به کار خود پایان دادند. به جز این گروه، فراورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی نیز دو گروه سبز بازار بودند و گروه خودرویی، سیمانی و همچنین سرمایه‌گذاری گروه‌هایی بودند که فشار عرضه در آنها زیاد بود.

123 1
معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسید که گروه فراورده‌های نفتی با بیش از 29 هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو گروه خودرویی و محصولات شیمیایی برترین گروه‌های بازار بودند.

در میان نمادها نیز شپنا و شتران به ترتیب با 10 هزارو 706 و 7 هزار و 782 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات امروز را از آن خود کردند. وبصادر، وتجارت و خساپا نیز بیشترین حجم معاملات را داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • چی به چیه؟

    فک کنم بورس شما با بورس ما فرق داره چون تو بورس ما وتجارت و خساپا صفر هستند اما تو بورس شما بیشترین معاملات رو داشتند. هر چند میدونم شما خودتم نمیدونی چی به چیه ما هم نمیدونیم چی بی چیه و قسم میخورم مدیرعامل بورس هم نمیدونه چی به چیه فقط ناظر بازار میدونه چی به چیه که اونم به هیچکس نمیگه چی به چیه …

    • ناشناس

      بزرگوار .بروید سایت فناوری بورس ۱۹ مرداد بازگشایی وتجارت بیش از ۱۰ درصد مثبت قیمت پایانی

  • ناشناس

    بیشترین حجم و تاثیر مثبت از بانکها و بیمه بوده و هنوز دارندگان صندوق دارایکم در چنین بازاری زیر ناو میفروشند نمی دانم چه سهام یا بازار بهتری سراغ دارند که اینرا می‌فروشند می‌روند سراغ دیگری! اگر سراغ دارند ما را هم آگاه کنند ثواب دارد!!!

  • ناشناس

    به نظر من بهترین خرید دارایکم چون الان ۲۵درصد پایین تر از NAV ابطال صندوق مثل اینکه ماشینی قیمت واقعی آن ۱۰۰ میلیون باشه ولی شما ۷۵میلیون پول بدی% ارزش دارایی این صندوق 30500تومان هست که آخرین معامله 23700تومان بود البته این نظر من شما با نظر خودتان تحلیل کنید و تحقیق و بررسی کنید

  • ندا

    ❤❤❤دوستان به نظرتون ۳۰ میلیون دارا دوم بخرم ضرر نمیکنم؟آخه تمام سرمایمه اگه ضررمیکنم منفی بزنیداگه سودمیکنم مثبت بزنید❤❤❤❤

  • Fermo

    شستا چرا امروز معامله نشد؟؟؟?هیچ پیام و اطلاع رسانی هم نشد!!!

  • سلطان

    سلام دوستان. خرید اولیه فارابی ریسکه حتما در وقت قانونی خرید کنید انلاین. خرید امین برا من انجام نشد!!

  • حمید

    من که بر خلاف نظر کارشناسان تجارت نیوز گفتم که بازار متعادل خواهد بود
    سالهای سال بود که بورس دست اقلیت صدهزار نفری بود ولی امروز بورس از نظر کاربران بسیار گسترده شده .
    پس بنظر می‌رسد دیگر کارشناس سابق توان پیش بینی دقیق را از دست داده اند و باید ملاک‌های قبل تغییر کند مثلا یکی از ملاک‌های تشخیص باید عوامل هیجانی باشد
    یا اینکه نرخ بیکاری و از همه مهمتر نقش مجلس در تصویب لوایحه قانونی مبنی بر حمایت قاطع از سرمایه گذاران در بورس که تا حدودی در حال انجام است و کافی نیست.
    بنظر من تا آخر هفته شاخص پر قدرت بالا خواهد رفت