کد مطلب: ۶۰۰۴۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

یارانه ۳ میلیونی برای خرید دلار! / چه کسانی می‌توانند یارانه ارزی بگیرند؟

یارانه ۳ میلیونی برای خرید دلار! / چه کسانی می‌توانند یارانه ارزی بگیرند؟

طبق قانون هر ایرانی سالانه می‌تواند ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد. در صرافی ملی قیمت دلار معمولا ارزان‌تر از بازار است و در روزهای اخیر با افزایش این اختلاف قیمت صف‌های طولانی مقابل صرافی ملی بانک ملت و بانک ملی شکل گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ماجرای صف خرید دلار در روزهای اخیر چیست؟

طبق قانون هر ایرانی سالانه می‌تواند ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد. در صرافی ملی قیمت دلار معمولا ارزان‌تر از بازار است و در روزهای اخیر با افزایش این اختلاف قیمت صف‌های طولانی مقابل صرافی ملی بانک ملت و بانک ملی شکل گرفته است.

پیگیری‌های خبرنگار تجارت‌نیوز حاکی از این است که اختلاف قیمت دلار بازار آزاد با صرافی ملی در چند روز گذشته حدودا دو هزار تومان شده است. همین موضوع عده زیادی از افراد را به سمت میدان فردوسی برای خرید ۲۲۰۰ دلار سهمیه‌ای سالانه خود با کارت ملی کشانده است.

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان شده و قیمت خرید دلالان در بازار آزاد از ۲۸ هزار و ۳۰۰ تا ۲۸ هزار ۵۰۰ تومان متغیر است. تنها راه فروش دلار سهمیه‌ای سالانه هر فرد فروش به دلالان است زیرا اگر با قیمت فعلی ارز از صرافی خریداری شود و به دلال فروخته شود، در جا سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان سود حاصل از این کار به دست می‌آید.

بیشتر افرادی که در میدان فردوسی در صف‌های طولانی برای خرید دلار سهیمه‌ای خود هستند، قصد نگهداری آن را ندارند و به محض خرید به دلالان می‌فروشند.

از نگاه خیلی از کارشناسان با این اقدام ذخایر ارزی کشور متاثر خواهد شد اما بدون توجه به این موضوع به نوعی یارانه سه میلیونی خرید دلار در حال توزیع است و این اتفاق همزمان با افزایش قیمت دلار بوده است.

آیا این اقدام اثرات مخربی در بازار ارز نخواهد داشت؟ دولتی که با کمبود منابع ارزی مواجه است باید اینگونه از ذخایر ارزی کشور حفاظت کند؟ رئیس کل بانک مرکزی تاکنون در این باره توضیحی را منتشر نکرده است اما در صورت کاهش ذخایر ارزی کشور و سرایت این بحران به کسری بودجه دولت بانک مرکزی مجبور به چاپ پول خواهد شد که در نهایت این وضعیت به تورم دامن خواهد زد و عامه مردم متضرر خواهند شد.

آخرین نرخ دلار را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام دوستان من هر چند لیر داشته باشید خریدارم

    • ناشناس

      چه قیمت میخرید

    • محمد

      سلام لیر سوریه هست

  • ناشناس

    سلام وعرض ادبتموم فرمایشات شما درست
    اما بنظربنده چون خرید ارز دولتی حق ما مردم است و‌دولت هم نمیخواهد به دلال فروخته شود پس دولت ما التفاوت دلار دولتی با مثلا صدتمن ارزان تر بحساب هرایرانی وارسزکند اینجوری دلارگیردولت میاد ووهمه هم راضی هستند اما اینکه چیزی بکسی ندهند بنظربنده عادلانه نیست
    ممنون ومتشکرم

    • ناشناس

      چرا خرید دلار حق جنابعالی است!!!!!؟؟؟؟مگه میخواهی با دلار نون سنگک بخری یا مرغ و برنج بخری!!!!!!؟؟؟؟؟ همین تفکر شما ها هست که ما را به این حال و روز انداخته

    • ناشناس

      میفرمایید حق نداریم دلار بخریم حتما شما باید بخری فقط؟ مگه باید نون سنگک بخری که حقت باشه. با یه نگاه ساده به وضع اقتصاد کشور و نرخ تورم و ربا و فرآیند سود دهی بانک ها، و خوردن سرمایه مردم توسط بانک ها، هر کسی حق داره پولی که براش رنج کشیده رو به نحوی سرمایه گذاری کنه که بی ارزش نشه. امریکا بد و بی تربیت، ولی ارز کشور امریکا “دلار” یکی از با ثبات ترین ارز های جهانه که ارزشش مقدار کمی نزول پیدا میکنه.

  • ناشناس

    یه سال صبر کنیم واسه ۳تومن،،،برین توی صف،برین،دولت داره دون میپاشه،چن وقت دیگه گندش در میاد

  • ناشناس

    تله جدید

  • انیتا

    سلام من قست فروش کلیه دارگ

    • ناشناس

      سلام کلیه چپ یا راست چند میگی

  • حامد

    این کارها عمدی هست و برای در آمد زایی چون ارزش دلار برای بانک ها طبق نرخ تسعیر بانک مرکزی ۱۵ تومن هست

  • ناشناس

    هیچ بعید نیست دولت دلار جعلی چاپ کنه یادمه یارو توی نماز جمعه میگفت امریکا بره یه فکری واسه دارش بکنه که هر روز قیمتش میره بالا…بله دولت مردای ما خیلی زرنگن به قول اقای مدیری خداارو شکر

  • ناشناس

    وای سه میلیون اختلاف؟ یه چندتا علامت تعجب بیشتر میزاشتین خب. همش جو دهی الکی

  • علی

    وقتی پتروشیمی مدیرای سطح پائینش ۶۰ میلیون حقوق میگیرن همینه

    • ناشناس

      وقتی ی آرایشگر زنونه و ناخن کار ماهی ۶۰-۷۰ میلیون درامد داره..والا اونایی که شما میگی با اون مدرک و تحصیلاتشون باید ماهی بالای ۲۰۰ میلیون بگیرن…متاسفانه وضعیت مملکت خیلی داغونه..هیچی سرجای خودش نیس

  • سعید

    احتمال زیاد برجام به نتیجه میرسه ودلارمیادپایین.یااینکه دلار۴۲۰۰رابرمیدارن وکلا دلار تک نرخی میشه و 10000 تومانش میکنندو فراوان دراختیارهمه قرارمیدن ودلار۴۲۰۰به هیچکسی نمیدن.بازرگانان و وزیران وسفیران و آقازادگان وازمابهترا همه وهمه نرخ10000تومانی .
    وهرآنچه دلاردارندبه قیمت 30000تومان میفروشن وسودشومیبرندوکسورات خزانه راجبران می‌کنند.بعدش اگرلازم شدازمردم همون 10000تومان نرخ رایج دربازاررامیخرند. ازاین کارها و شبیهش را در دولت روحانی زیادانجام دادن.