کد مطلب: ۳۱۴۷۸۸

۱۰ شاخص مهم برای تغییر در برق کشور آماده شد

۱۰ شاخص مهم برای تغییر در برق کشور آماده شد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه تغییر آرایش در بخش برق کشور نیازمند لحاظ کردن ۱۰ شاخص است، گفت: قطعا تغییر آرایش در بخش برق موجب رشد پایدار و تاب‌آوری خواهد شد.

همایون حائری در سی و سومین کنفرانس بین‌المللی برق با تاکید بر اینکه صنعت برق نیازمند تغییر آرایش است، گفت: در حال حاضر تغییر آرایش در بخش برق برای تحقق رشد پایدار و تاب‌آوری آن ضروری است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه برای تغییر در این مسیر ۱۰ شاخص در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در مواجهه با ابرچالش‌ها با نزدیک شدن به محدودیت‌ها باید مسیرمان را تغییر دهیم زیرا حرکت در مسیر قبلی نمی‌تواند مسئله ما را حل کند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار داشت: میزان حمایت موثر از بخش خصوصی و جلب مشارکت آنها و میزان استفاده از توانایی‌ها و دارایی‌های موجود، تغییر آرایش بخش برق و انرژی تولیدشده بدون استفاده از سوخت فسیلی ازجمله شاخص‌های مهم در این زمینه است.

حائری اضافه کرد: مدیریت تقاضا و مسکن برای تغییر مناسبات به عنوان یک راهکار منطق تغییر آرایش می‌تواند مفید باشد، پس تعاملات ثروت‌ساز با مسئولان، بازارسازی، مشارکت بخش خصوصی و خصوصی‌سازی، بازتعریف مناسبات برق با توسعه ملی و منطقه‌ای و فناوری‌های سازگار با نیازها می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

وی تصریح کرد: بهترین صادراتی که می‌تواند منافع ملی را محقق کند برق است، پس با توجه به اینکه مواد اولیه را بدون تبدیل به محصول نهایی به فروش می‌رسانیم، برق می‌تواند بهترین هدیه صادراتی برای کشور باشد.

منبع:‌ فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.