کد مطلب: ۳۶۲۱۱۸

۱۳۸۱ ماموریت امداد و نجات نوروزی/۴ فوتی در مازندران و گلستان

۱۳۸۱ ماموریت امداد و نجات نوروزی/۴ فوتی در مازندران و گلستان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی، امدادگران و نجاتگران ۱۳۸۱ ماموریت در سطح کشور انجام داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرتضی سلیمی ضمن ارائه گزارش عملیات و خدمات امداد و نجات در طرح ملی امداد و نجات نوروزی، اظهار کرد: از ابتدای طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۳۹۸، توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال‌احمر، ۱۳۸۱ مأموریت امداد و نجات در سطح کشور انجام شده است.

وی افزود: ۴۲ درصد از مأموریت‌های امداد و نجات و حوادث ترافیکی، ۱۶ درصد مربوط به حوادث جوی و ۴۲ درصد مربوط به سایر مأموریت‌ها می‌شود.

سلیمی با اشاره به امدادرسانی به بیش از ۶۸ هزار نفر گفت: به ۶۸ هزار و ۷۳ نفر از افراد آسیب‌دیده و در راه مانده ناشی از حوادث مختلف، امدادرسانی شده است.

وی تصریح کرد: طی هفت روز گذشته ۸۷۳ نفر از افراد آسیب‌دیده در سوانح ترافیکی، ساحلی، کوهستان و سیل، توسط نجاتگران هلال‌احمر از محل حادثه با انجام عملیات نجات فنی، نجات یافته‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام مصدومان به مراکز درمانی به وسیله آمبولانس‌های جمعیت هلال‌احمر افزود: طی ۷ روز گذشته ۵۶۴ نفر از مصدومان سوانح مختلف در سطح کشور توسط آمبولانس‌های هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند که ۷۴ درصد از مصدومان اعزامی، مربوط به مصدومان سوانح ترافیکی در محورهای برون‌شهری است.

وی ادامه داد: طی ۶ روز گذشته توسط بالگردهای امداد و نجات، ۱۶ هزار و ۵۰ کیلوگرم اقلام امدادی به مناطق آسیب‌دیده از سوانح جوی ارسال شده است.

ایجاد اسکان نوروزی برای ۱۵۶۱ نفر

سلیمی با اشاره به مأموریت‌های انجام شده از سوی امدادگران از ۲۵ اسفند ۹۷ تا اول فروردین ۹۸، گفت: ۱۳۸۱ مأموریت از سوی امدادگران ما انجام شده است که به ۶۸ هزار و ۷۳ نفر امدادرسانی، ۸۷۳ نفر نجات یافته، ۵۶۴ نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده، ۲۵۱۳ نفر خدمات سرپایی دریافت کرده، ۱۰ هزار و ۱۴۵ اسکان اضطراری بنا شده و برای ۱۵۶۱ نفر از مسافران نوروزی، اسکان ایجاد شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به ارائه گزارش حوادث جوی از ۲۵ اسفند ۹۷ تا دوم فروردین ۹۸، اظهار کرد: ۲۸ استان (آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان) متأثر از برف و کولاک بودند.

وی بیان کرد: در ۳۲۹ شهر، روستا و محورهای کوهستانی در این ۲۸ استان عملیات امداد و نجات از سوی امدادگران ما انجام شده است و به ۶۵۲۱ نفر امدادرسانی از سوی ۲۸۶۵ امدادگر (۷۲۲ تیم) خدمات امداد و نجات رسیده است.

عملیات امداد و نجات در ۱۰ شهرستان استان گلستان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به خدمات امداد و نجات در سیل و برف استان گلستان گفت: ۱۰ شهرستان استان گلستان درگیر سیل، برف و کولاک بودند که ۷۵ شهر، روستا و محورهای کوهستانی از سوی امدادگران ما تحت پوشش عملیات امداد و نجات قرار گرفته است.

سلیمی افزود: ۱۳۳۸ امدادگر در قالب ۳۰۹ تیم به ۳۷ هزار و ۳۶۶ نفر خدمات امدادی ارائه دادند و این تعداد امدادگر برای ۶۲۴۷ نفر اسکان اضطراری ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه دو نفر به دلیل رانش زمین در مینودشت و کلاله، جان خود را از دست دادند.

۱۲ شهرستان مازندران درگیر سیل، برف و کولاک هستند

سلیمی در تشریح خدمات امداد و نجات در سیل، برف و کولاک استان مازندران گفت: ۱۲ شهرستان این استان درگیر سیل، برف و کولاک بودند که در ۸۵ شهر، روستا و محور کوهستانی، امدادرسانی انجام شده است و ۲۹۵ اسکان اضطراری از سوی امدادگران ما بنا شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۱۴ امدادگر در قالب ۹۶ تیم به ۹۷۲۳ نفر خدمات امدادی ارائه کردند، ۴ نفر را به مراکز درمانی انتقال دادند، به ۲۶ نفر خدمات سرپایی ارائه دادند و متأسفانه ۲ نفر (یک نفر در سوادکوه و یک نفر در میانرود) به دلیل ریزش کوه و سیل، جان خود را از دست دادند.

سلیمی در پایان یادآور شد: امدادرسانی در مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.