کد مطلب: ۲۱۶۷۸۱

۹۰ درصد سفرهای داخلی منافعی برای استان مقصد ندارد

۹۰ درصد سفرهای داخلی منافعی برای استان مقصد ندارد

عضو هیئت‌مدیره سازمان ایرانگردی و جهانگردی گفت: تقریبا بیش از ۹۰ درصد سفرها به‌دلیل مسائل معیشتی مردم به‌صورت استاندارد نیست و منافعی را برای شهر و استان مقصد ندارد.

محسن قریب، عضو هیئت‌مدیره سازمان ایرانگردی و جهانگردی، در خصوص اقتصاد گردشگری و ظرفیت‌های داخل، اظهار کرد: اگر سفرهای استانداردی در بخش گردشگری داخلی انجام شود منافع خاصی را دارد، اما به عبارتی پول را از این جیب به آن جیب گذاشتن است، بازهم در این صورت موجب گردش پول در جامعه و اشتغالزایی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو هیئت مدیره سازمان ایرانگردی و جهانگردی افزود: به لحاظ معیشتی و مشکلات اقتصادی که در درآمد مردم وجود دارد تقریبا بیش از ۹۰ درصد سفرها به صورت استاندارد نیست و منافعی را برای شهر و استان مقصد ندارد.

وی ادامه داد: در بسیاری از سفرهایی که در کشور ما انجام می‌شود مردم در اماکن عمومی و کنار پارک‌ها چادر می‌زنند و بعضا هم موجب تخریب محیط زیست و ایجاد مشکلات می‌شوند که امیدواریم شرایط معیشتی مردم به گونه‌ای شود که فرد به راحتی در مجموعه‌های اقامتی رسمی کشور درهتل ها اقامت کنند و از شرایط عمومی سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش گردشگری کشور منتفع شوند تا عایدی آن به سطح شهر و استان برگردد.

قریب بیان کرد: در برخی شهرها به اندازه کافی هتل و در بعضی از شهرهای دیگر مسافر و متقاضی برای ورود به این شهرها وجود ندارد و این در حالی است که در این شهرها سرمایه‌گذاری انجام شده، اما به دلایل مختلف هدایت مسافران به این شهرها صورت نمی‌گیرد که این موضوع باید در بسته‌های مختلف سفری از قبیل تبلیغ، حمایت و تشویق انجام شود که نهادهای خاصی بر حسب وظایف متولی این کار هستند و باید مردم را به مقصدهای جدید گردشگری سوق بدهند.

عضو هیئت مدیره سازمان ایرانگردی و جهانگردی توضیح داد: گردشگری خارجی برای کشور بسیار با اهمیت بوده و درآمد ارزی ایجاد می‌کند و موجب اتفاقات بزرگی از جمله بهبود توزیع درآمد در لایه‌های مختلف می‌شود و پول به طور مستقیم وارد بخش‌های مختلف گردشگری و موجب اشتغال و درآمد پایدار می‌شود، برخلاف اقتصاد نفتی که منابع آن وارد صندوق خاصی می‌شود و باید منتظر عملکرد دولت بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در گردشگری خارجی هویت و معماری فاخر ایرانی دیده می‌شود و رشد می‌کند، افزود: افزایش ورود گردشگر خارجی به نوعی اعتمادسازی می‌کند که در آن کشور امنیت وجود دارد و همچنین موجب گسترش صلح و دوستی می‌شود. بسیاری از گره‌های کور اقتصادی کشور را می‌توان از طریق گسترش ورود گردشگران خارجی باز کرد.

عضو هیئت مدیره سازمان ایرانگردی و جهانگردی تصریح کرد: باید مقاصد جدید گردشگری را به مردم معرفی کنیم همه مجموعه‌های کشوری ما در کاستی‌های این امر دخیل هستند و ضروری است باورها در کشور از جانب مردم و حکومت در بحث گردشگری تقویت شود و تغییر بنیادی پیدا کند.

قریب با اشاره به اینکه سفر از لحاظ مکانی و زمانی باید در کشور ما توزیع شود، تاکید کرد: نمی‌توان انتظار داشت که همه افراد در زمان پیک سفر به صورت ارزان سفر کنند، در همه جای دنیا قیمت پیک سفر گران است.

وی در پایان گفت: یکی از نقص‌های ما توزیع مکانی است و اینکه شهرهای مسافرتی تنها به چند استان خلاصه می‌شود. باید مردم به همه جای کشور سفر کنند در این صورت هتل‌هایی که از نبود مسافر رنج می برنند می‌توانند از مردم به خوبی پذیرایی کنند و اگر مسافران را سطح کشور پخش کنیم اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.