کد مطلب: ۵۱۵۲۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ خبر مهم برای بورس هفته بعد / سهامداران منتظر چه اتفاقاتی باشند؟

۱۰ خبر مهم برای بورس هفته بعد / سهامداران منتظر چه اتفاقاتی باشند؟

در هفته اخیر شاخص کل بورس دو درصد بازدهی مثبت را ثبت کرد. اما برای هفته آینده چه اوضاعی پیش‌بینی می‌شود؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر شاخص کل بورس دو درصد بازدهی مثبت را ثبت کرد. اما برای هفته آینده چه اوضاعی پیش‌بینی می‌شود؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام هستند؟ ۱۰ خبر احتمالا موثر بر روند هفته آینده بورس را در زیر بخوانید:

ـ نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، اعلام کرد که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه به تهران سفر می‌کند.

ـ سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبه افزایش ضریب اعتبارات به ۶۰ درصد را ابلاغ کرد که از دوم اسفند این مصوبه رسما اجرا خواهد شد.

ـ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: در دو تا سه پرونده درباره تخلفات بورسی، به جد در حال انجام اقدامات خود هستیم و هماهنگی قضایی را نیز در این رابطه انجام داده‌ایم.

ـ رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: علیرغم مشکلات ناشی از تأثیر شیوع ویروس کرونا درامور تجاری و تأمین ارز در ابتدای سال، بانک مرکزی و صادرکنندگان تاکنون ۳۲ میلیارد دلار برای واردات کشور تأمین ارز کرده‌اند.

ـ کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰، با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی در بودجه سال آینده موافقت کرد.

ـ کلیات اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیروز به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، با توجه به اینکه در آن اشاره‌ای به افزایش نرخ حامل‌های انرژی نشده است انتظار می‌رود در صورتی که دولت آینده با کسری بودجه مواجه نشود، نرخ بنزین در سال آینده افزایش پیدا نکند.

ـ میثم رادپور،پژوهشگر اقتصادی درباره آینده ارز گفت: به نظر می‌رسد نرخ ارز بدون جهش معناداری در همین محدوده کنونی در نوسان باشد. در واقع باید منتظر بود تا دید تحولات آتی درعرصه بین‌المللی چه تغییری خواهد کرد.

ـ مشاوران املاک مناطق مصرفی پایتخت از بازگشت تعداد زیادی از فروشندگان به بازار معاملات خبر می‌دهند.

ـ ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روابط دیپلماتیک و خروج ایران از پروتکل الحاقی و روند بورس تا پایان سال گفت: فعلا همه چیز به واکنش جامعه بین‌الملل به خروج ایران از پروتکل الحاقی وابسته است و احتمالا این واکنش‌ها تا نیمه دوم اسفند ماه تاثیر خود را بر بازار سهام خواهد گذاشت. احتمالا بورس از هفته آخر اسفند و بعد از شفاف شدن موضع ایران در جامعه بین‌الملل روند صعودی خود را شروع خواهد کرد و این روند در ایام عید ادامه خواهد داشت.

ـ پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تصمیم تغییر نامتقارن دامنه نوسان و روند بورس تا پایان سال گفت: مشکل بازار سهام تغییر دامنه نوسان نبود و مشکل اصلی بورس نبود خریدار موثر است و در این شرایط کم کردن دامنه نوسان فقط جلوی ریزش زیاد شاخص کل را خواهد گرفت. سازمان بورس با کم کردن دامنه نوسان فقط جلوی ریزش زیاد شاخص کل را گرفته است. به نظر می‌رسد شاخص کل تا پایان سال در محدوده یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد تثبیت شود.

برای مطالعه بیشتر درباره اخبار بازار سهام و اطلاع از پیش‌بینی‌های بورسی به صفحه پیش‌بینی بورس مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باید منتظر بازی حقوقی ها برای چند ماه دیگه باشن تا شاید مردم ساده به اصل پول خودشون برسن.. البته اگر ارز اولیه بیاد مردم همیشه در صحنه دوباره پولهاشونو تقدیم به حقوقی های فریب کار خواهند سپرد

  • رستم سیستان

    گرفتن مالیات از بورس در شرایطی که همه متضررن خودش یه ظلمه حداقل موقتی باید حذف بشه بعدش باید سرمایه گزار خارجی جذب بشه بورس باعث صلب اعتماد کلی مردم شد رییس قبلی بورس قالیباف حتی جرات تغییر دامنه بورس رو نداشت

  • ابولفضل لیلا

    فقط مشکل دردست این نوسان گیران گندس و اخلال گران بورسه.باید یه نفر جسورانه جلوی اینارو بگیره سال ۱۴۰۰ شاخص زیر یک ملیون تشریف داره…خلاصه انتخابات هم هست ما متضررا اول وقت پای صندوقیم.

    • ناشناس

      من که میخوام برم قبر بخرم تا حداقل رو زمین نمونم

  • کارشناس

    سلام دوستان
    یسوال خیلی ساده دارم ازتون
    بنظرتون الان ودرحال حاضر باتوجه به این تورم سنگینی که داریم چه چیزی قیمتش خیلی خیلی مناسب و پایینه برای خرید و نگهداری و سرمایه گذاری برای آینده خود وخانواده ؟!!!!

    • ناشناس

      سلام سهم هایی که هم افزایش سرمایه دادند و هم به پائین ترین حد قیمت خود در امسال رسیدند بهترین هستند مانند غشهداب ؛ سبزوا ؛ بترانس ؛ ثشاهد ؛ و شتران خیلی پایین اومده دیگه ازاین پائین تر امکان نداره..ضمن اینکه از شنبه دوم اسفند با پیش بینی های اخیر بشدت بالاخواهند رفت.
      و در صف خرید احتمال داره نشه این سهم ها را خرید.
      موفق و پرسود باشید.

  • ناشناس

    تو را بخدا واقعا سهام عدالت را به سبد سهامدارن اضافه کنید و خودشان مستقیم بتونن بفروشند این بهترین راه حل میباشد و جلوی رانت در بورس هم گرفته میشه

    • ناشناس

      اگه این چند وقت پولامونومیزاشتیم توبانک خیلی ماهیانه بهمون سودمیدادولی الان این بورس لعنتی چیکارکردباماهرروزهی ضرروضرررواقعامنکه بیست سال پیرم کردن

  • ناشناس

    بورس در اسفند تماما رو به بالاست.در یک سهم ثابت بمانید
    …سهامای بسیار ارزنده هستند..حتما در اسفند در بورس بمانید…هر اتفاقی بیفته بصورت انفجاری خواهد بود…پس فقط صببور باشیید..شاخص در این ماه تا ۱۴۵۰ حداقل پیش خواهد رفت…و بعد از عید تا انتخابات ..شاخص رد خواهد شد…شک نکنیدد…و صبور باشششین..اصلا صف فروش نروییید

  • ناشناس

    اسفند ماه هر روز مثبته…سهمای ارزندتونو اصلا نفروشیییید.ــفقط،صبوررررررر

  • بازنده بورس

    باسلام ریزش بورس ونگاه داشتن سهم ها در حالت نزولی سیاست سازمان بورس است چون شرکت ها در حالت منفی بیش از ۷۰ درصد هیچ پاسخی به ناظر بازار نمیدن ولی اگه چند روز مثبت بشن متوقف میشن وباید پاسخگو باشن چرا مثبت شدن

  • علی

    بورس با ورود نقدینگی خوب میشه درضمن راهی نداره در بورس حقوقی را از حقیقی جدا کرد مثلا بعضی سهام مختص حقوقی بشه و برخی برای حقیقی یا اینکه بورس را به حقیقی و فرابورس را به حقوقی بدن

    • کیم جونگ اون

      آخه تو با این سطح معلومات چرا اومدی تو بورس؟؟

    • ناشناس

      خوب با کدهای حفیقی شون میان وسط!!!!

  • ناشناس

    بورس این ماه بالا میرود ولی فروردین نه