کد مطلب: ۳۳۲۶۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۳ اتفاقی که احتمالا بازارهای ایران را متاثر کند

3 اتفاقی که احتمالا بازارهای ایران را متاثر کند

توافق اوپک، تنظیم کانال مالی ایران با اروپا و احتمال افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو سه خبری است که احتمالا در هفته پیش رو بازارهای ایران را متاثر خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اواخر هفته گذشته اعلام شد که قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها در هفته آینده اعلام خواهد شد و همین خبر اثراتی بر بازارها از جمله بازار سهام گذاشت.

طبق توافق صورت‌گرفته، قرار است قیمت خودروهای داخلی بر اساس فرمول «پنج درصد زیر نرخ بازار»، تعیین و به خودروسازان ابلاغ شود.

بازارهای ایران در هفته پیش رو

فعالان بازار می‌گویند که قیمت کارخانه‌ای خودروهای تولید داخل به پنج درصد کمتر از نرخ روز بازار خواهد رسید.

در همین حال در روز جمعه رئیس کل بانک مرکزی از گشایشی بانکی خبر داد. عبدالناصر همتی با اشاره به دریافت خبرهایی مبنی بر باز شدن کانال‌های مالی با کشورهایی که نفت ایران را در این برهه برداشت می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به خبرهایی مبنی بر عزم جدی صادرکنندگان در وارد کردن ارز صادراتی خود به چرخه اقتصاد، نیازهای وارداتی تولید به سرعت، تخصیص و تامین خواهد شد.

در همین مورد المانیتور نیز مدعی شد که ایران کانال مالی با اروپا را تنظیم کرده است.

۳ اتفاق تاثیرگذار بر بازارهای ایران

روز جمعه رئیس کل بانک مرکزی از گشایشی بانکی خبر داد.

علاوه بر این، توافق اوپک برای کاهش 1.2 میلیون بشکه‌ای تولید نفت نیز خبر مثبت دیگری است که احتمالا بر بازارهای ایران می‌تواند اثرگذار باشد. طبق آخرین اعلام، قیمت نفت نیز واکنش مثبتی داشته و طبق اعلام اویل‌پرایس به 61 دلار رسید. آیا این اخبار امیدوارکننده اقتصاد ایران می‌تواند بر بازارهای ایران تاثیر بگذارد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    احتمالا که نه، قطعا بازارهای ایران را متاثر خواهد کرد. بخصوص قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها. توافق اوپک هم تاثیر خارجی داره و می‌تونه مثل شمشیر دولبه باشه. گشایش کانال بانکی اروپا هم هنوز معلوم نیست کی عملیاتی بشه و چقدر بتونه روی بازارهای ایران تاثیر داشته باشه.

  • ناشناس

    خیر. اقتصاد ایران تابع هیچ متغیر علمی نیست