کد مطلب: ۲۶۷۶۷۰

۵۸ میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای واحدهای صنعتی خسارت‌دیده در زلزله کرمانشاه صادر شد

58 میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای واحدهای صنعتی خسارت‌دیده در زلزله کرمانشاه صادر شد

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: تاکنون برای 14 واحد صنعتی خسارت‌دیده از زلزله کرمانشاه، به مبلغ 58 میلیارد ریال ضمانت صادر شده است.

محمدحسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: متاسفانه در زلزله سال گذشته در استان کرمانشاه 56 واحد صنعتی دچار خسارت شده‌اند که البته تعدادی از این واحدها از قبل تعطیل بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تاکید کرد: پس از زلزله و با پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ، اقداماتی از قبیل آوار‌برداری و شروع کار مجدد واحدهای تولیدی در سرپل ذهاب انجام شد.

مدیرعامل‌صندوق‌ضمانت‌سرمایه‌گذاری‌ صنایع کوچک‌ گفت: یکی‌از مهمترین موانع دریافت تسهیلات این واحدها برای بازسازی و فعالیت مجدد، عدم امکان تامین وثایق مورد نیاز بانکهای عامل بود.

وی گفت: این صندوق باتوجه به شرایط خاصی که برای این واحدها حادث شده بود، شرایط خاصی را مصوب نمود تا با صدور ضمانت‌نامه، مشکل وثایق بانکی واحدهای خسارت دیده را حل کند.

مقیسه گفت:از کل واحدهای صنعتی خسارت دیده 32 واحد، مصوبه بانکی جهت دریافت تسهیلات را دریافت نمودند که از این تعداد 24 واحد صنعتی درخواست صدور ضمانت‌نامه از این صندوق را داشته اند که پس از بررسی‌های کارشناسی به تصویب هیات مدیره صندوق رسید.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود: از این تعداد برای 14 واحد ضمانت‌نامه صادر شده که پست بانک به عنوان بانک عامل با پشتوانه این ضمانت نامه ها تسهیلات را به این واحدها پرداخت خواهد کرد همچنین صدور ضمانت‌نامه برای 10 واحد صنعتی دیگر در دست اقدام است.

بنا‌براین گزارش، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به واحدهای صنعتی خسارت دیده از زلزله، تا سقف 3 میلیارد ریال ضمانت نامه صرفا با اخذ چک و سفته با تعهد ضامنین صادر خواهد کرد.

همچنین مقرر شد، صدور ضمانت‌نامه با مبالغ بیش از 3 میلیارد ریال با پذیرش ارزش محل اجرای طرح (هرچند دچار آسیب شده باشند) با تعهد ضامنین انجام پذیرد.

بدهی واحدهای صنعتی آسیب دیده که سابقا نسبت به اخذ ضمانت‌نامه از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اقدام نموده و ضمانت نامه‌های ایشان خسارتی شده است نیز بین 6 ماه تا یک سال استمهال خواهد شد.

همچنین ضمانت نامه‌های صادره از طرف این صندوق جایگزین وثیقه، نزد نظام بانکی می‌شود.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.