کد مطلب: ۲۰۰۳۷۵

وارن بافت: روی ثروت ۱۰ سنتی سرمایه‌گذاری نمی‌کنم

وارن بافت: روی ثروت 10 سنتی سرمایه‌گذاری نمی‌کنم

وارن بافت، رئیس و مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی، روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: بازار داغ بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال پایان خوبی نخواهد داشت.

ماریه کریمی: سرمایه‌گذار میلیاردر، وارن بافت (Warren Buffett) روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت: بازار داغ بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به جای خوبی نمی‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس و مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) طی گفتگویی در برنامه اقتصادی Squawk Box با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: می‌توانم با اطمینان بگویم که این ارزهای دیجیتال سرانجام خوبی نخواهند داشت.

او در بخشی از این مصاحبه گفت: اینکه چه زمانی و چطور این اتفاق می‌افتد، یا هر چیز دیگری را نمی‌دانم. اگر می‌توانستم به مدت پنج سال سرمایه‌گذاری کنم، از همه ارزهای دیجیتال می‌خریدم، اما من هرگز روی ثروت 10 سنتی سرمایه‌گذاری نمی‌کنم.

در این برنامه چارلی مانگر (Charlie Munger) مرد دستِ راست وارن بافت هم اذعان داشت که بیت‌کوین و سرمایه‌گذاری روی این‎گونه ارزها پوچ و بی‌فایده است.

بافت همچنین افزود که در مورد آینده‌ بیت‌کوین جبهه‌گیری منفی را پیش نخواهد گرفت.

او می‌گوید: ما هیچ سرمایه‌گذاری روی آن نداریم، هیچ نظری در مورد آینده‌ آن نداریم. اصلا هیچ موضعی در برابر آن نداریم. به اندازه کافی در مورد چیزهایی که فکر می‌کردم در موردشان چیزی می‌دانم به مشکل بر‌خورده‌ام. اصلا چرا باید درباره سرمایه‌گذاری روی موضوعی که چیزی در مورد آن نمی‌دانم پیش‌بینی مثبت یا منفی کنم.

اپراتورهای تبدیل ارز نظیر CME Group و Cboe Global Markets پلتفرم خود را برای دسترسی به معاملات آتی بیت‌کوین راه انداخته‌اند.

طبق آمار وب‌سایت تجاری کوین‌دسک (CoinDesk)، ارزش بیت‌کوین روز چهارشنبه گذشته با سقوط 3.69 درصدی به 13907 دلار رسید. ارزش ارز دیجیتال اما در سال گذشته بیش از 1500 درصد افزایش یافته است.

این سخنان بافت یک روز پس از این بود که جیمی دیمون (Jamie Dimon) رئیس و مدیرعامل جی‌پی مورگن (J.P. Morgan Chase)، نظرات و انتقادات اخیر خود در مورد ارز دیجیتال را تغییر داد.

دیمون ماه سپتامبر بیت‌کوین را یک تقلب و کلاه‌برداری خوانده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.