کد مطلب: ۲۷۵۷۷۰

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد

دستور خودرویی رئیس‌جمهور با بازار چه می‌کند؟

دستور خودرویی رئیس‌جمهور با بازار چه می‌کند؟

یک فعال بازار خودرو معتقد است که دستور العمل خودرویی رئیس‌جمهور نه‌تنها نتیجه مثبتی را در این بازار ندارد بلکه در آینده این دستورالعمل چالش‌هایی را پیش‌روی فعالان اقتصادی خواهد گذاشت.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که دستور خودرویی رئیس جمهور چه تاثیراتی را در بازار خودروهای خارجی ایجاد خواهد کرد، به تجارت‌نیوز گفت: دستور اخیر و تعهد رئیس جمهور به اصل شفافیت که با نگاهی روشن‌فکرانه اتخاذ شده می‌تواند تاثیرات خوبی را در بازار خودروهای خارجی داشته باشد اما موضوع این است که دستورالعمل خودرویی از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور دست‌خوش تغییراتی می‌شود.

مهدی دادفر ادامه داد: به عبارت‌دیگر زمانی‌که این دستورالعمل به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شود هریک از این نهادها ماده و تبصره‌هایی به آن درج می‌کنند و براساس نگاه سلیقه‌ای این دستورالعمل را به مرحله اجرا می‌گذارند.

این فعال بازار اظهارکرد: ما فعالان بازار خودرو معتقدیم این دستور العمل در نهایت با دانش برخی افراد تطبیق و در نهایت به مرحله اجرا می‌رسد که این موضوع تنها منجر به افزایش چالش‌ها و موانع خواهد شد. از سوی دیگر به جز این دستور العمل چندی پیش رئیس جمهور دستور داد تا خودروهای داخل گمرک آزاد شود؛ این اقدام عملیاتی نشد و همین انحصارها منجربه آشفتگی بازار خودرو شد.

به گفته او، چنانچه دستور العمل‌ها براساس بندهای مورد نظر جنبه عملیاتی به خود می‌گرفت بی‌شک قیمت تمام شده در بازار خودرو کاهش می‌یافت؛ این درحالی است که هریک از مسئولان تعبیری درباره این دستور العمل ارائه می‌کنند.

او در پایان تصریح کرد: این دستور العملل در بازار خودروهای خارجی نه تنها نتیجه مثبتی نخواهد داشت بلکه در آینده افزایش مشکلات را برای فعالان بازار خودرو در بردارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.