کد مطلب: ۲۹۶۴۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نوسان قیمت دلار در بازار سه‌شنبه/چه بر سر ارز خواهد آمد؟

نوسان قیمت دلار در بازار سه‌شنبه/چه بر سر ارز خواهد آمد؟

بررسی قیمت دلار، یورو و ارزهای دیگر در بازار سه‌شنبه، سیزدهم شهریور ماه حاکی از یک روز پرنوسان است. اما آیا چشم‌انداز قیمت دلار از نگاه کارشناسان و مقامات دولتی نیز یک روند پرنوسان است؟

بررسی قیمت دلار در بازار آزاد نشان می‌دهد که این بازار از روز گذشته تا به امروز (سه‌شنبه 13 شهریور ماه سال 1397) تغییرات پرنوسانی را طی کرده است، اما آیا چشم‌انداز قیمت دلار از نگاه کارشناسان و مقامات دولتی نیز یک روند پرنوسان است؟

قیمت دلار امروز از 13 هزار تومان گذشته و با نوسان 1200 تومانی نسبت به روز گذشته به 13100 تومان رسیده است. البته در برخی ساعات نیز به زیر 12 هزار تومان برگشت.

دلار در روز گذشته نوسان قیمتی زیادی داشت به طوری که در بالاترین سطح، قیمت 12900 تومان را نیز تجربه کرد.

در روز گذشته 12 شهریور ماه قیمت یورو از 14 هزار تومان و قیمت پوند نیز از 16 هزار تومان گذشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار یکی از مولفه‌های مهم و اثرگذار اقتصادی است. با این حال برخلاف آنچه فعالان بخش خصوصی و کارشناسان اقتصادی انتظار دارند نرخ دلار در بازار تعیین نمی‌شود. نرخ دلار چگونه تعیین می‌شود؟ پاسخ برخی فعالان اقتصادی به این سوال اراده، میل و خواسته دولت است.

همتی

رئیس کل بانک مرکزی گفته که ذخایر ارزی کشور ناموس بانک مرکزی است.

در همین مورد رئیس کل بانک مرکزی نیز گفته است که ذخایر ارزی کشور ناموس بانک مرکزی است تا نشان دهد مسائل ارزی کشور برای سیاستگذاران چقدر اهمیت دارد.

همزمان با این سخنان عبدالناصر همتی، علی لاریجانی در قامت رئیس مجلس شورای اسلامی از ثبات نسبی بازار ارز سخن گفته است. وی معتقد است که با ایجاد بازار ثانویه ارز، ثبات نسبی در بازار ایجاد شده است.

نرخ ارز در سامانه سنا نیز روندی صعودی به خود گرفته و تا این ساعت از معاملات (ساعت 11 و 20 دقیقه، روز سه‌شنبه 13 شهریور ماه سال 1397) نرخ خرید و فروش یورو بیش از 14 هزار تومان به ثبت رسیده است.

آینده دلار

با توجه به روند فعلی بازار قیمت دلار چه خواهد شد؟ از نگاه برخی مابه‌التفاوت ارزی که هم‌اکنون نیز وجود دارد، موجب خواهد شد باز هم قیمت‌ها نوسان داشته باشند. در عین حال محمدرضا مودودی، معاون سازمان توسعه تجارت از کاهش وابستگی سبد ارزی واردات به دلار در تجارت خارجی سخن گفته که شاید بتواند به مهار قیمت دلار کمک کند. باید دید در آینده قیمت دلار چه روندی را در پیش می‌گیرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرزانه

    معلومه چه خواهد شد. جنگ جنگ جنگ اونم نه خارجی داخلی

  • ناشناس

    13 هزار تومان نه 130000هزار ریااااااااااااال

  • ناشناس

    دیگه داریم وارد جنگ غذا و نیازهای اولیه میشیم…کجان مسئولینی که میگفتن تحریم ها الکیه…

  • قمیشی

    بر سر ارز هیچی، اما بر سر مردم خیلی چیزها

  • فرشاد گودرزی

    واقعا مشکل ما تحریم نیست عدم توجه مسولیین به اقتصاد مقاوتی هستش که اقا تبیین کردن ما همه چی داریم مدیر انقلابی نداریم انشالله ملت استکبارو به زمین میزنن

  • ناشناس

    خانواده ها بدبخت و آینده و امید جوانان تباه و نابود شده […]

  • ناشناس

    شایسـته تر آن استبــگوییم بر سر مـلت چه خواهد آمد ؟

  • ناشناس

    مرگ بر دلار – مرگت باد دلار