کد مطلب: ۳۳۸۵۱۷

یک کارشناس خودرویی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

خودرو شب عید گران می‌شود؟

خودرو شب عید گران می‌شود؟

یک کارشناس خودرویی می‌گوید: با توجه به افزایش قیمت خودروهای داخلی تقاضا برای خرید خودرو در شب عید امسال کمتر به چشم خواهد خورد، چرا که در این بازه زمانی مصرف‌کننده واقعی قدرت خرید برای خودروهای داخلی ندارد.

یک کارشناس خودرویی درباره این پرسش که آیا امسال هم با افزایش تقاضا در شب عید ممکن است قیمت خودرو مجدد گران شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای تقاضا برای خرید خودرو در شب عید کمتر به چشم می‌خورد. به‌نظر می‌رسد در این بازه زمانی مصرف‌کننده واقعی قدرت خرید برای خودروهای داخلی را ندارد. بنابراین برای شب عید امسال ممکن است افزایش تقاضا کمتر از سال‌های گذشته باشد.

فربد زاوه افزود: افزایش یا کاهش قیمت خودرو به میزان فعالیت خودروسازان باز می‌گردد. چنانچه خودروسازان با مشخص شدن قیمت خودرو تیراژ تولید را افزایش دهند، در این صورت با ثبات یا کاهش قیمت‌ها روبه‌رو خواهیم شد. امکان اتفاق عکس این رخداد هم وجود دارد، ممکن است خودروسازان به‌دلیل نوسانات نرخ ارز تیراژ تولید خودرو را کاهش یا متوقف کنند در این شرایط ما دوباره با موجی از گرانی قیمت خودروها روبه‌رو می‌شویم.

قیمت خودرو در شب عید

یک کارشناس خودرو می‌گوید: چنانچه تیراژ خودرو از سوی خودروسازان افزایش یابد قیمت خودرو ثابت باقی خواهد ماند.

او به تاثیر قیمت دلار بر بازار خودرو اشاره و اظهار کرد: این روزها شاهد نوسانات مجدد قیمت ارز هستیم. بالا رفتن قیمت ارز می‌تواند تقاضای کاذب را در بازار ایجاد و تحریک کند. در غیر این صورت تقاضا برای مصرف خودرو آن هم با این نرخ ارز نه افزایش خواهد یافت و نه کاهش. چنانچه تیراژ خودرو از سوی خودروسازان افزایش یابد قیمت خودرو ثابت باقی خواهد ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سایپا و ایران خودرو یه جوری دارن افزایش قیمت خودرو اعلام می کنن که انگار قراره فردایی نباشه. دیروز که جمعه بود دیگه چرا؟

  • ی م

    مردم که همه پولدارنیستن آدم های کم درآمدگناه کردن خوبه اینا که ثانیه به ثانیه قیمت خودرو رو میبر ن لال فکر کم درآمدها هم باشن

  • نیس در جهان

    شماین که قیمت خودرو را روز به روز افزایش قیمت میدهید هیج فکر ما کار گرها را نکردید که هر کسی آرزوهایی دارد یکی ماشین خریدن است و دیگری خانه من حدودا 40 سال از خدا عمر گرفتم و در این مدت ماشینی نداشتم. امسال که آمدم یک پراید مدل 87 بخرم پراید رفت شاخه آهو . پس حاله قیمت ها رو برای رضای خدا بیارید پایین مگر انسان چند سال میخواهد زنده بماند. پس هر چی برای خودت دوست داری برای دیگران هم دوست بدار.