کد مطلب: ۷۸۹۵۵۹

اختلال در سامانه یکپارچه ثبت نام خودروهای داخلی

اختلال در سامانه یکپارچه ثبت نام خودروهای داخلی

باتوجه به آغاز مرحله دوم از ثبت‌نام طرح یکپارچه عرضه خوردوهای داخلی که برای تعیین نوع خودرو از امروز (جمعه) آغاز شده، تعدادی از متقاضیان در روند فرآیند ثبت‌نام خود دچار چالش شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، باتوجه به آغاز مرحله دوم از ثبت‌نام طرح یکپارچه عرضه خوردوهای داخلی که برای تعیین نوع خودرو از امروز (جمعه) آغاز شده، تعدادی از متقاضیان در روند فرآیند ثبت‌نام خود دچار چالش شده‌اند؛ در این رابطه سخنگوی وزارت صمت، ضمن اشاره به افزایش بار ترافیکی سامانه مربوطه، از افراد خواست تا ساعت غیرپیک را برای ثبت درخواست خود انتخاب کنند تا مدیریت سامانه بهتر شود.

پس از انجام مرحله اول ثبت‌نام خودروهای داخلی در قالب بزرگترین طرح یکپارچه عرضه خودروها که تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب مذکور بود، از امروز (جمعه ۲۶ اسفند ماه) مرحله دوم از ثبت‌نام این طرح که ثبت درخواست خودروی مورد متقاضیانِ تایید شده (از جهت تعریف حساب وکالتی، مسدود بودن وجه و شرایط عمومی ثبت‌نام) آغاز شده و به مدت سه روز تا ۲۸ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

تعدادی از متقاضیان اعلام کردند که حائز شرایط ثبت‌نام هستند اما سایت به تناوب با اختلال مواجه بوده و نمی‌توانند ثبت‌نام خود را از طریق سامانه esalecar.ir انجام دهند و اجازه دسترسی داده نمی‌شود؛ تعدادی هم موفق به تشکیل پروفایل کاربری در سامانه نمی‌شوند و با عناوین مختلف همچون عدم تطابق کد ملی با حساب وکالتی، عدم تطابق شماره تلفن همراه متقاضی با کد ملی و… روبرو شده‌اند. (منبع: اقتصادآنلاین)

ثبت‌نام 900 هزار نفر در طرح یکپارچه تخصیص خودرو

قالیباف، مشاور وزیر صمت درباره ثبت‌نامی‌های این دوره گفت: در طرح یکپارچه تخصیص خودرو که از قبل اعلام شده بود بدون قرعه کشی به همه متقاضیان خودرو داده می‌شود. کمتر از 900 هزار نفر حساب وکالتی برای خرید خودرو اعلام کردند و این موضوع می‌تواند ثابت کند آمارهای چندین میلیونی ثبت نام‌های گذشته تقاضای واقعی نبوده است.

سخنگوی وزارت صمت گفت: با فرض اینکه تمام 900 هزار نفری که حساب وکالتی اعلام کرده‌اند واجد شرایط باشند و با لحاظ تعهدات قبلی خودروسازان در سال 1402 که حدود 400 هزار دستگاه است توان تولید خودرو از مجموع این دو رقم در سال 1402 به مراتب بیشتر است و لذا احتمال اینکه تحویل خودرو به سال 1403 بکشد تقریبا صفر است.

قالیباف افزود: 50 درصد عرضه خودرو در طرح یکپارچه تخصیص خودرو به مادران مشمول قانون جوانی جمعیت تخصیص خواهد یافت که البته برای این متقاضیان نیز داشتن حساب وکالتی الزامی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هیچ وقت نتونستید یه کاری رو درست انجام بدید فقط بلوف و مردم سرکار گذاشتن

  • ناشناس

    همچنان سامانه دارای اختلال است و نمی شود ثبت نام کرد

  • ناشناس

    چرامردم وسرکارگذاشتیدازدیروزتاحالایکسره دارم میزنم ولی نمیشه فقط انتخاب خودرو وکدملی میاد دیگه بازنمیشه

  • ناشناس

    از روز اول پروفایل ثبت شده ولی هر موقع از روز و شب میزنیم ثبت نام نمیکنه‌. برای اینکه توی ایرانیم هیچ جای تعجبی وجود نداره ولی خدایی دقیقا بگین ببینیم چه موقع ساعت پیک ترافیک هست و چه موقع نیست؟؟؟

  • ناشناس

    سامانه ایراد دارد…خواهشا پیگیری و رسیدگی کنید

  • محمد امین

    سلام الان من تو ساعت غیر پیک میخام وارد سامانه بشم اجازه ورود نمیده.. چرا مردم را سر کار میزارید

  • مجید

    الان ساعت 30 دقیقه بامداد 29 اسفنده و همچنان خطای Your request is not valid میده.
    واقعا ملت رو مسخره کردن

  • ناشناس

    در ساعت 3:30 صبح که دیگر پیک نیست هم سامانه جواب نمیدهد.

  • ناشناس

    بازم اخطار your request is not valid

  • a.kh

    باسلام.لطفا با مردم صادق باشید اقایون مسیولین
    همش حرف میزنید هیچ کدومش هم عملی نشده
    یه سایت طراحی کردین پدرمردم رو در اورده به خدا
    2روزه الان من نتونستم ثبت نام کنم.
    اه و نفرین این ملت بدبخت زمین گیرتون خواهد کرد
    خجالت اوره به خدا
    وقت دنیا و ملت خودتون رو گرفتین
    الان سامانه مشکل داره
    باشه اقا من نخواستم به کجا مراکعه کنم.حسابمون هم ک مسدوده.کسی هست ایاپاسخگو بیچارگان و درمانده گان باشه
    بیچارمون کردین با این کاراتون.