کد مطلب: ۸۰۹۴۹۱

سخنگوی شورای رقابت اعلام کرد:

قیمت خودروهای مونتاژی دوباره تغییر می‌کند؟

قیمت خودروهای مونتاژی دوباره تغییر می‌کند؟

اگرچه هفته گذشته قیمت خودروهای مونتاژی اعلام شد اما حالا سخنگوی شورای رقابت می‌گوید قیمت‌های اعلامی هفته آینده تغییر می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی شورای رقابت اعلام کرد که تولیدکنندگان خودروهای مونتاژی خواستار تجدید نظر این شورا در قیمت‌های اعلامی خود برای این خودروها شده و شورای رقابت نیز با این درخواست موافقت کرده است.

هفته قبل بود که شورای رقابت قیمت خودروهای مونتاژی را اعلام کرد. اما این قیمت‌ها با واکنش تولیدکنندگان مواجه شد و آنها اعلام کردند که قیمت‌های اعلام شده را قبول ندارند و حالا شورا رقابت اعلام کرده که این قیمت‌ها دوباره تغییر می‌کند و سه شنبه هفته آینده اعلام می‌شود.

هفته گذشته تنها قیمت ۱۷ خودروی‌ مونتاژی اعلام شد اما حالا سخنگوی شورا رقابت گفته احتمالا قیمت همه خودروهای مونتاژی این هفته اعلام می‌شود.

تغییر قیمت خودروهای مونتاژی

اما آیا مونتاژکاران هم مانند خودروسازان داخلی مجبور به تمکین از قیمت‌های این شورا هستند؟ آن هم در شرایطی که این هفته مونتاژکاران اعلام کردند قیمت تمام شده آنها بیشتر از قیمت‌های اعلامی این شوراست.

شجاعی در این مورد گفت: یک نکته را عرض کنم، مصوبات شورای رقابت که کاملا لازم الاجرا است، اما توجه کنید تفاوت بخش دولتی و خصوصی ما چیست؟ بخش دولتی ما اگر به آن یک قیمت دهیم با زیان هم که شده تولید می‌کند صدایش هم در نمی‌آید باید تبعیت کند، ولی بخش خصوصی ما، چون سرمایه‌گذاری کرده و باید سود ببرد اعتراض می‌کند، اساس اقتصاد به این بخش خصوصی است ما استقبال می‌کنیم از این اعتراض، به هر صورت شورای رقابت به دنبال این نیست که بخش‌های تولیدی ما متوقف شود، اما روال این است. مصوبات را ما اعلام می‌کنیم و سازمان حمایت این‌ها را کنترل می‌کند. اگر تخلف و افزایش بی رویه‌ای بوده طبق قانون که چارچوب‌های قانونی سازمان حمایت است باید با آن‌ها برخورد شود.

این اولين باری است که شورای رقابت به تعیین قیمت خودروهای مونتاژی وارد شده است. در چه شرایطی این شورا، از قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی خارج می‌شود؟

سخنگوی شورای رقابت در این مورد گفت: اگر واردات انجام شود شورای رقابت از روند قیمت گذاری خودرو‌های مونتاژی خارج می‌شود. چون اصل تلاش شورا رقابت بر توسعه رقابت است و دنبال این نیست که بازار را انحصاری کند. وقتی بازار رقابتی شود ما به آن دیگر کاری نداریم مکانیسم بازار خودش می‌تواند عمل کند.

توصیه من این است که در بحث موضوع واردات، دولت و مجلس محترم هم تلاش خودشان را بکنند و موانع را به حداقل برسانند سیاست واردات خودرو به شکلی اجرایی شود که بازار متعادل شود این به نفع همه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کامران

    فقط دلقک بازی ،،،خجالت بکشید بخدا مردم میفهمند