خبر مهم:

کد مطلب: ۷۷۴۰۴۶

وزارت دفاع مجاز به تولید و فروش خودرو شد

وزارت دفاع مجاز به تولید و فروش خودرو شد

بر اساس مصوبه جدید مجلس، وزارت صمت مکلف است در صورت درخواست وزارت دفاع برای تولید انبوه انواع خودروهای سبک و سنگین و خودروهای با کاربری خاص، مجوزهای لازم را صادر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایندگان مجلس امروز 15 اسفند درباره تولید و فروش خودرو توسط وزارت دفاع تصمیم‌گیری کردند.

با مصوبه مجلس، وزارت صمت مکلف است در صورت درخواست وزارت دفاع برای تولید انبوه انواع خودروهای سبک و سنگین و خودروهای با کاربری خاص، مجوزهای لازم را صادر و همکاری‌های لازم را معمول نماید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ با الحاق یک بند به تبصره ۷ موافقت کردند.

با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در صنعت دفاعی کشور، وزارت دفاع می‌تواند با رعایت ملزومات اصل ۱۱۰ قانون اساسی و اخذ مجوزهای لازم مرتبط با همین اصل با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به تولید و فروش خودروهای مذکور اقدام کند.

خط تولید کدام خودروها متوقف می‌شود؟

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد قرار است از سال آینده تمام خودروهایی که از اصول استانداردهای 85 گانه تبعیت نمی‌کنند، از چرخه تولید خودرو حذف شوند.

مهدی اسلام پناه ایجاد مرکز آزمون تصادف را برای کشور ضروری دانست و گفت: این عزم در بخش خصوصی دیده می‌شود و سازمان ملی استاندارد ایران با هدف بالابردن ایمنی در بخش خودرو از این طرح استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: الزام استانداردها نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه در آینده نزدیک در راستای روزآمد شدن استانداردهای ۸۵ گانه ارتقا خواهد یافت.

اسلام پناه از انجام نظارت دقیق و جدی بر عملکرد نهادهای بازرسی خبر داد و گفت: کارآفرینان، فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع نیز باید با تولید ایمن، کیفی و رقابتی پاسخگوی انتظار جامعه باشند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: مردم حق دارند از کیفیت خودروها راضی نباشند، زیرا هزینه زیادی پرداخت می‌کنند.

منبع: تابناک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.