کد مطلب: ۷۸۸۸۷۶

نقد و بررسی هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۷/ سدان بی‌سر و صدای کره‌ای

نقد و بررسی هیوندای سوناتا هیبرید 2017/ سدان بی‌سر و صدای کره‌ای

سوناتا هیبرید 2017 در سه تیپ به بازار عرضه شد. تیپ GLS، GL و +GLS که مورد اول از همه لوآپشن‌تر بوده و تیپ +GLS نسخه آپشنال این خودرو محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تولید خودروهای هیبریدی به عنوان نقطه عطفی برای تولید خودروهای تمام الکتریکی قلمداد می‌شود. نسل‌های پنج، شش و هفتم این خودرو که هیوندای سوناتا هیبرید 2017 نیز جزو آنهاست، توسط شرکت آسا موتور به کشور وارد و عرضه شد. نسل اول هیوندای سوناتا اولین بار در سال 1985 عرضه شد. این خودرو به قدری محبوب و پرفروش است که نسل‌های بعدی آن تا به امروز روی خط تولید هیوندای باقی مانده است.

سوناتا هیبرید با توجه به آپشن‌ها و امکانات رفاهی، در سه تیپ به بازار عرضه شد. تیپ GL، GLS و GLS+ که اولی از همه لوآپشن‌تر و تیپ GLS+ نسخه آپشنال این خودرو محسوب می‌شود و هدف ما از این گزارش، بررسی تیپ آپشنال این خودرو است.

مشخصات فنی

این خودرو از یک پیشرانه چهارسیلندر تنفس طبیعی با حجم 2 لیتر بهره می‌برد که به کمک یک موتور الکتریکی دیگر، 203 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. قدرت تولیدی به واسطه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

Sonata hybrid 2017 info

تویوتا کمری هیبرید یکی از اصلی‌ترین رقبای این خودرو محسوب می‌شود. حداکثر قدرت تولیدی تویوتا در حد چند اسب از سوناتا بیش‌تر است اما به دلیل استفاده کمری از گیربکس e-CVT، لذت رانندگی سوناتا که از گیربکس اتوماتیک ساده استفاده می‌کند، بیش‌تر خواهد بود.

همچنین دوباره این نکته را یادآوری کنیم. اگر با هدف صرفه‌جویی در مصرف بنزین، قصد خرید خودروی هیبریدی دارید، این کار یک اشتباه بزرگ است. چراکه باتری‌های سیستم هیبرید این خودروها به قدری در داخل کشور گران قیمت بوده که هزینه صرفه جویی در مصرف بنزین چند سال‌تان، بسیار پایین‌تر از هزینه تعویض این باتری‌ها خواهد بود.

تنها مزیتی که این خودروها دارند، صدای بسیار کم‌تر از خودروهای بنزینی و تولید آلایندگی کم‌تر نسبت به آن‌ها است. البته اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که صدای پیشرانه این خودروها به قدری کم است که تا زمان شتاب‌گیری، باور نمی‌کنید خودرو روشن باشد.

مشخصات ظاهری

طرح کلی سوناتا هیبرید نسبت به نسل قبلی این خودرو، ظاهری معقول و قابل قبول‌تر به خود گرفته و از آن جلوه فضایی و عجیب و غریب در آمده است. این خط طراحی در اکثر محصولات تولیدی آن سال‌های شرکت هیوندای به چشم می‌خورد.

در قسمت جلو، بیش‌ترین قسمت را بخش فریم کرومی رنگ جلوپنجره به خود اختصاص داده که قسمت پایین آن، جای پلاک تعبیه شده. چراغ‌های نسبتا کشیده همراه با LED و لنز هدلایت در دو طرف این جلوپنجره عظیم به چشم می‌خورد.

در بخش جانبی سوناتا هیبرید، عمده‌ترین تفاوت آن با سوناتای معمولی دیده می‌شود و آن، رینگ‌های 17 اینچی با طرح متفاوتی است که این مدل را هرچه بیش‌تر شبیه به سایر هیبریدی‌های بازار می‌کند.

بخش پشتی خودرو، نیاز به توضیح اضافی ندارد اما به‌طور کلی طرح چراغ‌های آن نسبت به سال تولید، بسیار زیبا و شکیل است.

sonata back

طراحی داخلی

همان‌طوری‌که در قسمت‌های قبلی توضیح دادیم، سوناتا هیبرید 2017 دارای3 تیپ GL، GLS و GLS+ است. تیپ GLS+ که فول‌ترین نسخه این محصول بوده، تفاوت‌هایی در آپشن و تریم داخلی دارد. از عمده‌ترین تفاوت‌های ظاهری این تیپ، روکش چرم و سرمه‌ای رنگ صندلی‌ها و رودری‌های آن است که در تیپ‌های بعدی، این تریم به صورت پارچه‌ای است.

شاید بتوان یکی از ایراداتی که به این خودرو گرفت، مالتی مدیای نسبتا کوچک 8 اینچی در وسط داشبورد باشد. احتمالا بگویید که این مدل از سوناتا در سال 2017 تولید شده و برای آن سال قابل قبول است اما در آن سال‌ها می‌توان رقبایی از سایر کمپانی‌ها پیدا کرد که از نمایشگرهای بزرگ‌تر استفاده کرده اند.

گفتنی است، جنس داشبورد خودرو از پلاستیک نرم بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. پشت‌آمپر هیوندای سوناتا هیبرید 2017، آنالوگ است و این مدل‌ها به‌طور کل حس بهتری از صفحه کیلومترهای دیجیتالی دارند.

Sonata interior

در قسمت پشتی تیپ فول این خودرو، با پرده‌های شیشه مواجه می‌شویم که آپشن کاربردی برای شرایط آفتابی است. فضای پا برای سرنشینان عقب، مناسب و قابل قبول بوده اما به دلیل نوع طراحی، فضای سر اندکی کم ارتفاع است و امکان دارد افراد قد بلند از این جهت اذیت شوند.

دو عدد کانال تهویه کولر و یک خروجی فندکی نیز جزو امکانات رفاهی ردیف دوم محسوب می‌شود. فضای صندوق عقب نزدیک به 400 لیتر بوده و جادار و مناسب است اما چیز عجیبی که در این خودرو متوجه شدیم، نبود چرخ زاپاس در صندوق خودرو است.

آپشن‌ها و امکانات

از جمله آپشن‌های معمولی تیپ فول سوناتا هیبرید 2017 می‌توان به کروزکنترل، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سنسورهای جلو و عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمزپارک برقی، دی‌لایت، فرمان برقی حساس به سرعت و دوربین دنده عقب اشاره کرد.

اما این خودرو آپشن‌های دیگری داراست که آن را بیش از پیش، خاص می‌کند. این آپشن‌ها به شرح زیر است.

رادار نقطه کور، اتولایت، تنظیم ارتفاع اتوماتیک نور، چراغ شور، گرم‌کن فرمان، ایربگ‌های پرده‌ای و جانبی جلو، ورود و استارت بدون کلید، صندوق پران هوشمند، گرم‌کن و سردکن صندلی، صندوق‌پران برقی هوشمند، سقف پاناروما و سانروف، شیشه دودی عقب و سیستم صوتی فوق‌العاده اینفینیتی.

به طور کلی، در بخش آپشن و امکانات رفاهی با خودرویی غنی و پر ادعا طرف هستیم و در این قسمت، هیوندای سوناتا هیبرید 2017 نمره قابل قبولی می‌گیرد.

قیمت هیوندای سوناتا هیبرید 2017

پیدا کردن نمونه‌های صفر این مدل در بازار داخل، بسیار دشوار است اما نمونه صفر یا مشابه صفر مدل 2018 این خودرو که تفاوت آن‌چنانی با مدل 2017 ندارد، باتوجه به تیپ‌های آن در اواخر سال 1401 از حدود 4 میلیارد و 900 میلیون تومان تا 5 میلیارد و 300 میلیون تومان، قابل خریداریست.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.