رسانه آمریکایی تاکید کرد هر چند رئیس جمهور ایالات متحده پیش از این مدعی شده بود که جنگ تحمیلی علیه ایران با "تسلیم بیقید و شرط" پایان مییابد اما تفاهمنامه کنونی که او با دولت ایران منعقد ساخته نه نشاندهنده تسلیم ایران بلکه نشاندهنده تسلیم خود آمریکاست.
رئیس اسرائیل انتقادات داخلی در این رژیم علیه رئیسجمهور آمریکا پس از امضای تفاهمنامه تهران و واشنگتن را محکوم کرد و گفت که ترامپ را شریکی قابل اعتماد میداند.
نشریه آمریکایی با اشاره به جنگ آمریکا علیه ایران، بحران انرژی، تردید درباره اتکاپذیری واشنگتن و افزایش تهدیدهای ادعایی روسیه و چین، تأکید میکند اتحادیه اروپا برای بقا چارهای جز تعمیق یکپارچگی، تقویت دفاع مشترک و حرکت به سوی استقلال راهبردی ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «مارکو روبیو» وزیر امور خارجه دولت دونالد ترامپ از فردا (سه شنبه) برای نخستین بار پس از امضای تفاهمنامه با ایران راهی خاورمیانه میشود.
خبرنگار والاستریتژورنال ادعا کرد: یادآوری میکنم که بازرسان آژانس از پاییز گذشته به ایران بازگشتهاند؛ آیا آنها میتوانند از نطنز، فردو و اصفهان بازدید کنند؟ و برای چه کاری؟