حملات اخیر آمریکا و اسرائیل علاوه بر تلفات انسانی، بخشهایی از زیرساختهای نظام سلامت کشور را نیز هدف قرار داد و به مراکز درمانی و تحقیقاتی خسارات قابل توجهی وارد کرد.
طی سالهای اخیر، تعدد مراکز تصمیمگیری، تغییر ماهیت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از تنظیمگر به نهاد بالادستی و حاکم، تعارض منافع میان سازمانهای محلی، دستگاههای اجرایی و نهادهای نظارتی، عملاً مناطق آزاد را از فلسفه وجودی و قانونی خود دور کرده بود. اما حالا قرار است ورق بازی برگردد.
مناطق آزاد که روزی قرار بود دروازه توسعه و موتور صادرات شوند، طی سالهای اخیر به پارکینگ زمین و امتیاز تبدیل شدهاند. اما قرار است ورق برگردد و با بازگشت عقلانیت به مناطق آزاد بار دیگر، قانون به تصمیمهای جزیرهای و امتیازات خاص پایان دهد.
با برقراری آتشبس، ابعاد خسارتهای واردشده به بخش مسکن بهتدریج در حال مشخص شدن است. خسارتها گستره جغرافیایی وسیعی داشته و در سراسر کشور پراکنده بوده است. با این حال، آمارها همچنان متناقض هستند و غالبا بهروزرسانی نشدهاند.
در تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران از نهم اسفندماه ١۴٠۴ تا بامداد ۱۹ فروردین ۱۴۰۵ حدود ١٣٢ بنا و اثر تاریخی در ایران دچار آسیب شد، که تهران با بیش از ۶٠ اثر بیشتر میزان تخریب و آسیب را متحمل شده است.
بازارهای سهام جهان در روندی متفاوت به تعطیلات رفتند. بازارهای آسیای مثبت بسته شدند و بازارهای آمریکا سرخپوش بودند. حالا با شکست مذاکرات ایران و آمریکا، معاملهگران در انتظار بازگشایی بازارها هستند.
مرکز تحقیقات لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی، روز جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ در جریان حمله هوایی، مورد اصابت پرتابههای دشمن آمریکایی - صهیونیستی قرار گرفت.