خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۹۴۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کشور‌های گروه ۲۰، قوانین و استاندارد‌های رمزارز را تدوین خواهند کرد

کشور‌های گروه ۲۰، قوانین و استاندارد‌های رمزارز را تدوین خواهند کرد

نمایندگان بانک‌های مرکزی گروه کشورهای بیست برای اولین بار در کشور هند گرد هم آمدند و درباره تدوین قانون‌ها و مقررات استاندارد صنعت رمزارزها گفتگو کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایندگان بانک‌های مرکزی و وزیران دارایی و اقتصاد گروه کشورهای بیست، هفته گذشته برای اولین بار در کشور هند گرد هم آمدند و درباره تدوین قانون‌ها و مقررات استاندارد صنعت رمزارزها گفتگو کردند.

کشور‌های گروه ۲۰

گروه بیست (G-۲۰) یا گروه بیست اقتصاد بزرگ، گروهی متشکل از وزرای اقتصاد و مسئولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد برتر جهان است. کشور‌های عضو گروه ۲۰، بیش از ۸۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی، ۷۵ درصد از تجارت جهانی و ۶۰ درصد از جمعیت جهان را شکل می‌دهند گروه کشورهای بیست، یکی از مهم‌ترین نهاد‌های بین‌الملل در جهان هستند و نقشی اساسی در سیاست‌گذاری جهانی ایفا می‌کنند.

به دنبال افزایش محبوبیت و استفاده از رمزارزها در تمام کشور‌های جهان و بکارگیری این دارایی‌های دیجیتال در فعالیت‌های غیرقانونی، توجه جهان و نهاد‌های بین‌الملل به مسئله نظارت و قانون‌گذاری این حوزه جذب شده است. این گروه، قصد دارد تا با تدوین و آماده‌سازی قوانین و چارچوب استاندارد دارایی‌های دیجیتال، به قانون‌گذاری و نظارت بر این صنعت کمک کند.

تصمیمات مرتبط با صنعت رمزارز

گیتا گوپینات، مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول در این باره گفت:« بعد از مشکلات اخیر و ورشکستگی‌های شرکت‌های حاضر در دنیای کریپتو، نیاز به مقررات و قوانین استاندارد و مورد تایید همه کشور‌ها در این حوزه بیشتر از قبل احساس می‌شود.». نماینده‌های وزارت‌های اقتصاد و دارایی و بانک‌های مرکزی کشور‌های گروه بیست برای اولین بار در شهر بنگلور در کشور هند از ۱۳ تا ۱۵ دسامبر دور هم جمع شدند تا درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

طبق تصمیمات این گروه، نیاز است تا کاربرد‌های دارایی‌های دیجیتال برای اقتصاد و سیاست‌های پولی مرتبط با آن بررسی شود تا بتوان چارچوب استانداری را برای استفاده از ارز‌های دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال تدوین کرد.

پوستر گروه کشورهای 20 برای تصمیمات رمزارز

پوستر اولین جلسه رسمی نمایندگان بانک‌های مرکزی کشورهای گروه بیست در هند (منبع: وبسایت G20)

برنامه‌های آینده گروه 20 برای آینده رمزارزها

به دنبال ورشکستگی صرافی بزرگ رمزارزی FTX و ورشکستگی دیگر‌ شرکت‌های فعال حوزه کریپتو به دنبال آن، نیاز به بررسی دقیق و قانونی صنعت رمزارزها مانند دیگر صنایع حس می‌شود. سم بنکمن، مدیرعامل سابق FTX با وجود تکذیب اتهامات وارده بر وی، هفته گذشته توسط پلیس باهاما به جرم مشارکت در هشت پرونده کلاه‌برداری دستگیر شد. گیتا گوپینات درباره تدوین مقررات استاندارد رمزارز توسط این گروه گفت:« طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انتظار می‌رود که فرآیند آماده‌سازی این مقررات تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی انجام شود.»

از طرفی، این گروه در حال انجام مذاکرات درباره استفاده‌های جهانی از رمزارزهای ملی (CBDC) هستند. بانک مرکزی هند (RBI) یکی از کشور‌هایی است که نسخه آزمایشی فروش کلان و خرده‌فروشی رمزارزملی خود با نام روپیه دیجیتال را آغاز کرده است. این کشور یکی از کشور‌هایی است که به مسئله قانون‌گذاری حوزه رمزارز توجه فراوانی کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.