کد مطلب: ۷۳۸۸۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فاجعه‌های بدتر از سقوط صرافی FTX در پیش است؟

فاجعه‌های بدتر از سقوط صرافی FTX در پیش است؟

بحران سقوط رمزارز لونا، سلسیوس و تری اروز کپیتال طبق نظر کارشناسان فاجعه بارتر و سنگین‌تر از ورشکستگی و تعطیلی صرافی FTX ارزیابی می‌شوند.

شهاب شبیری | به گزارش تجارت‌نیوز ، ورشکستگی صرافی FTX به دلیل سرمایه‌گذاری‌های پرخطر و قمارهای صورت گرفته توسط شرکت‌های ذینفع سبب شده است تا اعتماد بسیاری از کاربران بازار کریپتو نسب به این بازار سلب شود. اما طبق تحلیل‌های صورت گرفته تعطیلی صرافی FTX و از بین رفتن 9 میلیارد دلار سرمایه در پی آن، بزرگترین بحران کریپتویی اخیر نبوده و دو بحران بزرگتر نیز اخیراً گریبان سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه را گرفته است.

طبق گزارش‌های چین‌آنالیسیس سقوط ارزش رمزارز لونا به نزدیک صفر در ماه می و از بین رفتن صندوق تامین مالی (تری‌ اروز کپیتال) به عنوان وام دهنده شرکت سلسیوس در ماه ژوئن هر دو موجب ضرر بیشتر از پرونده ورشکستگی FTX شده‌اند.

ریزش بازار رمزارز و صرافی FTX

ریزش رمزارز لونا

در حالی که ارز لونا زمانی یکی از محبوب‌ترین ارزهای بازار به شمار می‌رفت ناگهان این ارز دچار ریزش بی‌سابقه در حوزه ارزهای دیجیتال شد. سقوط ارزش این رمزارز به نزدیک صفر دلار در ماه می و در نتیجه شکست این ارز منجر به زیان 20.5 میلیارد دلار برای دارایی های دیجیتال شد.

ریزش بازار رمزارز و صرافی FTX

سقوط صندوق تامین مالی‌تری اروز کپیتال و صرافی سلسیوس

صندوق تامین مالی تری اروز به عنوان یکی از شرکای صرافی سلسیوس نیز با به جا گذاشتن ضرری معادل 33 میلیارد دلار نیز سبب شده تا شرکت سلسیوس نیز بعد از حدود 5 سال فعالیت در زمینه صرافی و ارائه وام به مشتریان اعلام ورشکستگی کند و به یکی از بزرگترین فجایع تاریخ ارز های دیجیتال بدل شود.

همه این زیان‌های عظیم نشانگر سالی بی‌رحمانه برای فعالان بازار کریپتو هستند. به دلیل نرخ‌های بهره و ورشکستگی‌های متعدد شرکت‌ها در پی آن شاهد زمستانی سخت برای این بازار بوده‌ایم. در این سال شاهد سقوط 63 درصدی ارزش بیت‌کوین و همچنین ریزش حدود 95 درصدی ارزهای کوچکتر مانند سولانا و پولکا‌دات نیز بودیم.

کاربران هر چه بیشتر از قبل به پایان این سقوط‌های عظیم مانند آنچه برای صرافی FTX رخ داد، چشم دوخته‌اند. باید دید این خواسته آنها چه زمان به واقعیت تبدیل شده و بازار ارزهای دیجیتال برای باری دیگر شاهد پیش گرفتن روند طبیعی خود خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.