خبر مهم:

کد مطلب: ۷۹۱۱۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماندگاری بیت کوین بالاتر از سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار / گارد صعودی بازار تا کجا ادامه دارد؟

ماندگاری بیت کوین بالاتر از سطح 27 هزار و 500 دلار / گارد صعودی بازار تا کجا ادامه دارد؟

برخلاف نوسانات اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین (BTC)، توانست مسیر صعودی خود را حفظ کند و در سطح بالای 27 هزار و 500 دلار باقی بماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به عقیده برخی تحلیلگران، بی‌ثباتی کنونی سیستم مالی جهانی یکی از محرک‌های اصلی افزایش قیمت اخیر بیت کوین محسوب می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال بیت‌کوین به‌عنوان یک پناهگاه امن در زمان‌های نااطمینانی بازار هستند.

بیت کوین یکی از دارایی‌های ایمن در برابر تورم برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. در نتیجه، ورشکستگی اخیر چند بانک معروف، افزایش نرخ تورم و سیاست‌های فدرال رزرو ایالات متحده، همگی نقش مهمی را در افزایش ارزش بیت کوین ایفا کردند.

در یک نگاه به آینده بازار، به نظر می‌رسد معامله‌گران برای انجام هرگونه سرمایه‌گذاری قابل توجه قبل از تصمیم آتی نرخ بهره فدرال رزرو مُردد خواهند بود. به طور کلی پیش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد پایه (bps) افزایش دهد، حرکتی که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال بگذارد.

وضعیت صعودی بیت کوین در میان احساسات کلی سرمایه‌گذاران

بازار جهانی ارزهای دیجیتال به حرکت صعودی خود ادامه داده و تغییر قیمت‌ها عمدتا به رنگ سبز باقی مانده‌ است. با این حال، با توجه به بی‌ثباتی بخش بانکی، احتیاط سرمایه‌گذاران همچنان ادامه خواهد داشت.

با وجود تلاش‌ها برای رفع نگرانی‌ها، ترس معامله‌گران در مورد بدتر شدن شرایط اقتصادی و نبود اطمینان اقتصادی همچنان ادامه دارد و بسیاری از سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های دیجیتالی مانند بیت کوین سوق می‌دهد.

شرایط نامطمئن اقتصادی فعلی، سرمایه‌گذاران را بر آن داشته است تا به دنبال تنوع و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال خود باشند که به‌عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

شایان ذکر است که بازار ارزهای دیجیتال ممکن است تحت تأثیر نوسانات سایر بازارهای مالی و اقدامات نظارتی در هفته‌ها و ماه‌های آینده قرار گیرد. با این وجود، افزایش قیمت ارزهای دیجیتال نشانه مثبتی برای سرمایه‌گذارانی است که به دنبال یک دارایی جایگزین قابل اطمینان هستند.

افزایش اندک شاخص دلار آمریکا

در حالی که دلار آمریکا افزایش جزئی را تجربه می‌کند، همچنان در نزدیکی پایین‌ترین سطح پنج هفته‌ای خود باقی مانده است، در مقابل اما معامله‌گران پس از خرید Credit Suisse توسط UBS سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرریسک‌تر را از سر گرفتند.

اگرچه این موضوع ترس از یک بحران بانکی بزرگ را کاهش داده است، اما جو بازار تا حدودی محتاط است، زیرا سرمایه‌گذاران در مورد میزان چالش‌های پیش‌روی بخش بانکی مطمئن نیستند.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

در حال حاضر این ارز دیجیتال در قیمت 27 هزار و 500 دلار با حجم معاملات 24 ساعته 41.4 میلیارد دلار معامله می‌شود و در شبانه‌روز گذشته افت اندکی را تجربه کرده است. گفتنی است، از روز سه شنبه، بیت کوین از سطح مقاومت 27 هزار و 500 دلار عبور کرده است. اگر این حمایت مهم و روند صعودی حفظ شود، ارزش بیت کوین به طور بالقوه می‌تواند به سطح 29 هزار و 250 دلار و سپس 30 هزار و 700 دلار افزایش یابد.

در صورتی که سطوح حمایت 26 هزار و 700 دلار یا 25 هزار و 200 دلار شکسته شوند، سطح حمایت بعدی بیت کوین 23 هزار و 150 دلار خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.