کد مطلب: ۷۹۰۸۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ارزش بازار رمز ارزها همزمان با صعود قیمت بیت کوین

رشد ارزش بازار رمز ارزها همزمان با صعود قیمت بیت کوین

در حالی که بیت کوین به روند صعودی خود ادامه می‌دهد، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز از 1.17 تریلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علاوه بر بیت کوین، اتریوم، دومین ارز دیجیتال مهم بازار نیز روند صعودی خود را حفظ کرده و فراتر از سطح 1800 دلار معامله می‌شود. بیت کوین، محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان، در هفته گذشته 37 درصد افزایش قیمت داشته است.

از طرفی، افزایش ترس از یک بحران بانکی در سراسر جهان، سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا به دنبال دارایی‌های جایگزین مانند بیت کوین برای حفظ سرمایه‌ خود بروند.

گفتنی است، بحران جاری بخش بانکی در ایالات متحده یکی از دلایل اصلی روند صعودی ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود، زیرا اهمیت دارایی‌های دیجیتال را برجسته می‌کند.

افراد بیشتری برای نیازهای سرمایه گذاری خود به ارزهای دیجیتال روی می‌آورند. صنعت رو به رشد کریپتوکارنسی جهانی در حال جذب سرمایه گذارانی است که به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری جایگزین هستند.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

روز دوشنبه، بیت کوین به روند افزایش قیمت خود ادامه داد و از سطح مقاومت 27 هزار و 750 دلار عبور کرد. اگر این روند صعودی ادامه یابد، قیمت به طور بالقوه می‌تواند به سطح 30 هزار و 700 دلار یا حتی بالاتر برسد.

با این حال، اگر سطوح حمایت قیمت در 26 هزار و 700 دلار و 25 هزار و 200 دلار شکسته شوند، سطح حمایت بعدی برای بیت کوین 23 هزار و 150 دلار خواهد بود. به عقیده تحلیلگران، برخلاف کاهش احتمالی قیمت، روند کلی بیت کوین با توجه به کندل‌های قوی اخیر، در وضعیت صعودی باقی می‌ماند.

بحران مالی اخیر به نفع ارزهای دیجیتال

یکی از مدیران سابق Coinbase پیش بینی کرد که بحران بانکی ایالات متحده در صورت تداوم، ممکن است بیت کوین را ظرف 90 روز به 1 میلیون دلار برساند.

همانطور که قبل‌تر گفته می‌شد، بانک‌های ایالات متحده با چالش‌هایی روبه‌رو هستند که منجر به کاهش ارزش آنها شده و ریسک آن‌ها را افزایش می‎‌دهد. پس از تعطیلی اخیر Silvergate و توقیف Signature Bank و Silicon Valley توسط، در اروپا نیز Credit Suisse توسط UBS Group به مبلغ 2 میلیارد دلار خریداری شد تا در حفظ ثبات مالی کمک کند.

همانطور که بحران مالی ارزش دارایی‌های دیجیتال را افزایش می‌دهد، افراد بیشتری به ارزهای دیجیتال روی می‌آورند. بحران جاری بخش مالی در ایالات متحده نیز به‌عنوان محرک اصلی روند صعودی ارزهای دیجیتال تلقی می‌شود و این بازار را جذاب‌تر از سایر دارایی‌ها می‌کند.

Balaji Srinivasan، مدیر سابق Coinbase معتقد است که اگر یک بحران بانکی جهانی رخ دهد، قیمت بیت کوین می‌تواند در کمتر از 90 روز به یک میلیون دلار برسد. او پیش‌بینی می‌کند که یک سناریوی فوق‌العاده تورمی در ایالات متحده ناشی از بحران‌های بانکی اخیر، می‌تواند منجر به افزایش ارزش بیت‌کوین در روزهای آینده شود.

Srinivasan حتی 2 میلیون دلار روی پیش بینی خود از آینده اقتصاد ایالات متحده و تأثیر بالقوه آن بر ارزش بیت کوین شرط‌بندی کرده است. گفتنی است، تداوم شرایط بی‌ثبات مالی باعث افزایش تقاضا برای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.