کد مطلب: ۷۵۴۳۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل روند قیمت بیت کوین در آخر هفته بازار ارز دیجیتال

تحلیل روند قیمت بیت کوین در آخر هفته بازار ارز دیجیتال

بیت کوین و اتریوم معاملات پرتلاطمی را تجربه می‌کنند. زیرا سرمایه گذاران آسیایی در بازه تعطیلات قرار دارند. در شرایط فعلی بازار، سوال بسیاری از سرمایه‌گذاران این است، آیا بیت کوین و اتریوم می‌توانند تا قبل از تعطیلات آخر هفته با افزایش 5 درصدی روبرو شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اعداد تولید ناخالص داخلی منتشر شده ایالات متحده بالاتر از حد انتظار بود و منجر به رشد قیمت ارزهای دیجیتال شد.

نمودار بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر 23004 دلار ارزش دارد و حجم معاملات 24 ساعته آن 26 میلیارد دلار است. بیت کوین در 24 ساعت گذشته وضعیت متلاطمی داشته و کمتر از یک درصد کاهش را تجربه کرده است.

بیت کوین در حال حاضر با یک مقاومت در سطح 23250 دلار مواجه است و حمایت فوری آن در 22500 دلار قرار دارد. اگر قیمت بیت کوین به زیر 22500 دلار سقوط کند، احتمالاً روند نزولی بازار آغاز می‌شود و می‌تواند بیت کوین را تا حدود 21500 دلار کاهش دهد. در صورت تداوم روند نزولی، سطح بعدی 20450 دلار است.

هر دو شاخص قدرت نسبی و واگرایی میانگین متحرک در منطقه‌ اشباع خرید قرار دارند. با این وجود، اخیراً یک کندل افزایشی مشاهده شده که می‌تواند نشان‌دهنده ادامه روند صعودی بازار باشد.

به طور مثبت، سطح مقاومت فوری بیت کوین در سطح 23250 دلار است. اگر بیت کوین بالاتر از این سطح قرار گیرد، به طور بالقوه می‌تواند تا 23900 دلار و 25150 دلار حرکت کند.

بیت کوین تحت فشار داده‌های ایالات متحده

بر اساس گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده، هزینه‌های مصرف‌کننده در سه ماهه چهارم سال گذشته افزایش داشته که منجر به نرخ رشد سالانه 2.9 درصدی تولید ناخالص داخلی بالاتر از حد انتظار شده است.

در این میان، شاخص قیمت تولید ناخالص داخلی به 3.5 درصد کاهش یافته و رشد مخارج مصرف شخصی از 2.3 درصد در سه ماهه قبل به 2.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت و داده‌های تورم را نیز بهبود بخشید.

با این حال، افزایش قابل توجه نرخ بهره فدرال رزرو نسبت به سال گذشته تقاضا را کاهش داده است. این موضوع، تصمیمات دشواری را پیش روی سیاست‌گذاران بانک مرکزی ایالات متحده قرار داده است.

گفتنی است، انتظار می‌رود نرخ بهره فدرال رزرو تا انتها دسامبر به 4.45 درصد برسد، که کمتر از نرخ 5.1 درصدی است که مقامات فدرال رزرو برای باقی سال پیش بینی کرده بودند.

معاملات آتی چهارشنبه آینده با احتمال 94.7 درصد افزایش، 25 واحد پایه قیمت گذاری می‌شوند. سرمایه‌گذاران از نزدیک تصمیم فدرال رزرو را که تاثیر قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال دارد، زیر نظر خواهند داشت.

روز چهارشنبه، سناتور تد کروز لایحه‌ای را در سنا معرفی کرد که به پرداخت ارزهای دیجیتال در کنگره اجازه فعالیت می‌دهد؛ این موضوع نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان همچنان علاقه‌مند به قوانین حاکم بر دارایی‌های دیجیتال هستند.

با این حال، دستورالعمل جدید برای کسانی که مسئول اجرای عملیات روزانه در مجلس نمایندگان و سنا هستند اعمال می‌شود و آنها را تشویق می‌کند تا با افرادی که دارایی‌های دیجیتال را به عنوان روش پرداخت برای کالاها و خدمات می‌پذیرند، همکاری کنند. در صورت موفقیت، این رویداد می‌تواند خبر خوبی برای کل بازار ارزهای دیجیتال باشد.

نگهداری بیت کوین توسط تسلا

تسلا، سازنده خودروهای برقی، تصمیم گرفت در نیمه دوم سال 2022 هیچ بیت کوین اضافی نفروشد، برخلاف اینکه قبلاً 75 درصد از دارایی‌های خود را در بازه سه ماهه فروخته بود.

در 25 ژانویه، تسلا نتایج سه ماهه چهارم خود را منتشر کرد که نشان می‌داد این شرکت برای دومین سه ماهه متوالی هیچ یک از دارایی‌های بیت کوین خود را نفروخته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.