کد مطلب: ۷۵۰۵۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش تقاضای انرژی خورشیدی پس از جنگ اوکراین

افزایش تقاضای انرژی خورشیدی پس از جنگ اوکراین

افزایش قبوض انرژی در آلمان پس از جنگ اوکراین باعث افزایش تقاضا برای انرژی خورشیدی به عنوان انرژی جایگزین و سبز و ارزان شده است.

یک شرکت آلمانی به نام سولار وات(solarwatt) به تازگی با افزایش تقاضای استفاده از انرژی خورشیدی مواجه شده است؛ به نظر می‌رسد زمستان سخت امسال در اروپا، شهروندان آلمانی را بر آن داشته تا برای کاهش قبوض انرژی خود ابتکاراتی به خرج دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش تقاضا برای مولدهای تولید برق خورشیدی خانگی در آلمان می‌تواند درآمد شرکت سولار وات را در سال جاری حداقل 50 درصد افزایش دهد و به 500میلیون یورو برساند. تحقیقات آنها از تقاضای بازار نشان می‌دهد که این رشد می‌تواند درآمد شرکت را به یک میلیارد یورو در سال 2025 برساند.

در گزارش یورونیوز آمده است که صاحبان خانه‌های آلمان با نصب پنل‌های خورشیدی ، باتری‌ها و پمپ‌های حرارتی، به دنبال کاهش هزینه قبوض انرژی خود در پی افزایش سرسام آور قیمت‌ها در سال گذشته هستند.

شرکت سولار وات امیدوار است نقاط ضعف خود را در برابر رقبای ارزان‌تر آسیایی برطرف کند. مجموع فروش این شرکت در سال 2022 به 330 میلیون یورو رسید که خبر از رشد دو برابری فروش این شرکت را نسبت به سال 2021 می‌دهد چرا که در سال 2021 مجموع فروش آنها تنها 160 میلیون یورو بوده است. پیش‌بینی می‌شود گردش مالی سیستم‌های خورشیدی در این شرکت مستقر در درسدن، از 66هزار در سال 2022 و 32هزار در سال 2021 به 100 هزار دستگاه در سال جاری افزایش یابد.

یک تیر و دو نشانِ انرژی‌های تجدیدپذیر

گرانی انرژی اگر چه اصلی‌ترین دلیل رونق استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در آلمان است اما مدیر عامل شرکت سولار وات می‌گوید:«علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، نه تنها در نحوه برق‌رسانی و گرمایش خانه‌ها، بلکه حتی در نحوه راه‌اندازی خودروهای الکتریکی خود، شهروندان آلمانی می خواهند تأثیر انرژی خورشیدی را افزایش و از تاثیرات سوخت‌های فسیلی بکاهند.»

او در ادامه گفت: «با توجه به اینکه هزینه تولید برق از انرژی خورشیدی 10 تا 12 سنت در هر کیلووات ساعت (kwh) است، خرید همین میزان برق از شرکت‌های برق 45 سنت هزینه دارد. بنابراین منطقی است که مردم به سمت انرژی خورشیدی بروند. با این حال، با چالش کمبود قطعات و نیروی کار مواجه هستیم.»

Neuhaus، مدیر عامل شرکت سولار وات می‌گوید:«هنوز مشکلاتی در مورد زنجیره تامین و ظرفیت نصب پنل‌های خورشیدی وجود دارد.»

رونق استفاده از انرژی خورشیدی، باعث شده که تعداد کارکنان این کارخانه تقریبا دو برابر شود این به آن معناست که انرژی خورشیدی به عنوان یک انرژی تجدیدپذیر چگونه زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سالهاست ماشین الکتریکی (خودرو برقی) تکنولوژی ساختش موجود اما خب عدم تکامل مناسب غیرقابل توجیه بودن درمقابل خودروبنزینی هرگز به مرحله تولید نرسید بااین وجود درتبلیغات اخیر تکنولوژی توسط شومن امریکا ماسک کم کم مردم ب استفاده از منابع غیر نفتی البته بصورت غیرمستقیم تشویق دراین نشانه ای است برای مردمی ک می اندیشند