کد مطلب: ۷۴۶۴۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

برق رایگان برای ۱۵هزار کشاورز ترکیه/انرژی خورشیدی کشاورزی آنتالیا را نجات داد

برق رایگان برای 15هزار کشاورز ترکیه/انرژی خورشیدی کشاورزی آنتالیا را نجات داد

نیروگاه خورشیدی داغبلی در حومه آنتالیا به 15 هزار کشاورزان ترکیه برق رایگان می‌دهد. شهر توریستی آنتالیا اما برای انرژی خورشیدی برنامه‌ریزی مفصلی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ترکیه با استفاده از ظرفیت‌های انرژی خورشیدی و بهره‌مندی از منافع حضورش در اتحادیه اروپا درحال رونق بخشیدن به کشاورزی منطقه آنتالیا است. یک نیروگاه خورشیدی بزرگ در Dağbeli (داغبلی) در حومه آنتالیا ترکیه ساخته شده که می‌تواند انرژی و سوخت رایگان و پاکی برای کشاورزان محلی تامین کند. منطقه داغبلی آنتالیا، یک مرکز حیاتی برای تولید میوه و سبزیجات هم برای بازار داخلی و هم برای بازارهای صادراتی ترکیه به شمار می‌رود. این منطقه حدود یک پنجم صادرات میوه و سبزیجات ترکیه و حداقل سهم 30 درصد از کشاورزی گلخانه‌ای این کشور را به خود اختصاص داده است.

سید کوچاکایا، تکنسین برق شهرداری متروپولیتن آنتالیا درباره این نیروگاه خورشیدی می‌گوید: انرژی که ما تولید می کنیم توانایی حمایت از 15هزار کشاورز را دارد.

حدود 60 هزار نفر از این طرح حمایتی بهره‌مند خواهند شد زیرا به کشاورزان ابزاری برای اجرای سیستم‌های آبیاری می‌دهد. کشاورزان محلی می‌گویند که زمانی از آبیاری مناسب محصولات خود به دلیل قیمت بالای انرژی صرف نظر کردند اما به لطف این نیروگاه خورشیدی و صرفه‌جویی در هزینه، آبیاری و تولید محصول کشاورزان آنتالیایی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید ترکیه

سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید ترکیه

کشاورزی ارزان با انرژی خورشیدی

معرفی نیروگاه خورشیدی داغبلی آنتالیا

نیروگاه خورشیدی 5مگاواتی در زمینی به مساحت 10هکتار در داغبلی، ساخته شد تا بخشی از نیاز انرژی کشاورزی را برآورده کند؛ راهکاری مبتنی بر اقتصاد سبز و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای توسعه صنعت کشاورزی قطب تولید ترکیه. داغبلی یکی از مناطق جلگه‌ای آنتالیاست که توسط کوه‌ها و آب‌های شفاف احاطه شده است. آنتالیا، پایتخت توریستی ترکیه در دریای مدیترانه به شمار می‌رود و از آب و هوای مطلوب برای کشاورزی برخوردار است.

با ادامه بحران آب و هوا همچنین افزایش دما و کاهش بارندگی، حفظ سقف تولید محصولات کشاورزی، نیازمند مداخله عوامل بیرونی است. یک کشاورز محلی به نام «مهمت مرجان» به خبرگزاری یورونیوز می‌گوید: «به لطف نیروگاه خورشیدی شهرداری، می‌توانیم تقریباً رایگان آبیاری کنیم. ما در اینجا ذرت و شبدر را برای تولید علوفه پرورش می‌دهیم و همچنین درختان زیتون داریم . از آنجایی که دیگر از آبیاری نمی‌ترسیم، تولید ما افزایش یافته است.»

پس از موفقیت پنل‌های خورشیدی نصب شده در داغبلی، ترکیه قصد دارد در سال 2023، پروژه‌ای مشابه را در شرقِ آنتالیا برای حمایت از کشاورزان محلی آغاز کند. ساخت یک نیروگاه خورشیدی که می‌تواند با تولید برق، اقتصاد روستایی مبتنی بر تولید کشاورزی را حمایت کند و از مهاجرت به شهرها بکاهد.

برق ارزان در خدمت شهر توریستی آنتالیا

انرژی خورشیدی هزینه‌های مدیریت شهر آنتالیا را کم کرده است

موتور محرکه انجام طرح‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیه شهرداری‌های شهرها به شمار می‌روند. ساخت نیروگاه‌های خورشیدی یکی از راه‌حل‌های طرح MAtchUP در اتحادیه اروپا برای توسعه پایدار است و مقامات محلی آنتالیا برای افزایش کیفی و کمی انرژی تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی تلاش می‌کنند. یکی دیگر از پروژه‌های این طرح بزرگِ اتحادیه اروپا در ترمیه، ساخت یک پارک خورشیدی در مرکز آنتالیاست. این پارک خورشیدی در پشت بام شهرداری آنتالیا تعبیه شده تا بخشی از نیاز انرژی مورد نیاز شهر آنتالیا را تامین کند. اولین و مجهزترین سیستم یکپارچه ذخیره‌سازی انرژی که در یک ساختمان عمومی تعبیه شده است.

کرن اوکار، معمار شهرداری متروپولیتن آنتالیا می‌گوید:«این نیروگاه خورشیدی می‌تواند 260 کیلووات بر ثانیه برق تولید کند و ظرفیت ذخیره سازی 250 کیلووات ساعت دارد.»

ساختمان شهرداری با وسعت بیست و پنج متر مربع به لطف تهویه مطبوع هوشمند و سیستم روشنایی LED صرفه جویی قابل توجهی را انجام می‌دهد. در پارکینگ زیرزمینی دو ایستگاه شارژ برای شارژ خودروهای الکترونیکی شهرداری و 30 دستگاه اسکوتر الکترونیکی در اختیار کارکنان قرار گرفته است.

آنتالیا یک شهر هوشمند با انرژی خورشیدی

به منظور تداوم کاهش انتشار کربن در شهر توریستی آنتالیا، منابع انرژی تجدیدپذیر این شهر، شبکه اتوبوسرانی خود را برق‌رسانی می‌کند و با هوشمندسازی و اجرای طرح «تقاطع‌های هوشمند»، برقِ شهری را مدیریت می‌کند. در این طرح، چراغ های راهنمایی، مدت زمان چراغ قرمز را با میزان ترافیک تطبیق می‌دهند و سطوح آلودگی وسایل نقلیه را کنترل می‌کنند.

به لطف انرژی خورشیدی رانندگان اتوبوس، اتوبوس‌های خود را اواخر روز در ایستگاه های شارژی پارک می‌کنند. در طول شب اتوبوس‌ها شارژ می‌شود و برای روز بعد قابل استفاده قرار می‌گیرد.

به لطف این راه حل سازگار با محیط زیست، کشور ترکیه انتشار کربن را کاهش داده و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.