کد مطلب: ۶۵۹۰۹۶

رابطه عجیب بین صنعت موسیقی و انرژی پایدار!

بزرگترین پارکینگ خورشیدی جهان افتتاح شد!

بزرگترین پارکینگ خورشیدی جهان افتتاح شد!

بزرگترین پارکینگ خورشیدی جهان که مجهز به سایبان پایدار است در هلند افتتاح شد که پیام‌رسان ارتباط صنعت موسیقی با انرژی پایدار و سبز است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بزرگترین پارکینگ خورشیدی جهان در جشنواره موسیقی معروف هلند افتتاح شد. این جشنواره سعی داشت تا با به نمایش گذاشتن پارکینگ‌های مجهز به انرژی پایدار، اعتبار و رابطه بین صنعت موسیقی و انرژی پایدار را روحی تازه ببخشد و برای جهانیان الگو باشد.

به گزارش یورونیوز ، جشنواره Lowlands در هلند، سالانه بیش از ۵۰ هزار دوستدار موسیقی را به خود جذب می‌کند. این رویداد سه روزه در حومه آمستردام برگزار شده که متشکل از مجموعه‌ای از هنرمندان مانند ستاره‌های راک و پاپ تا دی‌جی‌های درام اند بیس مشهور جهان است.

اما در حالی که اروپا به سمت جایگزین‌های انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت می‌کند، جشنواره با پارکینگ خورشیدی جدید به دنبال بهبود اعتبار سبز خود است. اریک ون ایردنبورگ، کارگردان Lowlands می‌گوید: «به‌عنوان سازمان‌دهنده جشنواره، ما می‌خواهیم چشم‌اندازی خوش‌بینانه از آینده را ترویج دهیم و در حل مشکلات آب‌وهوایی نقش ایفا کنیم. ما امیدواریم که این سازه هرچند کوچک، بتواند الهام‌بخش بازدیدکنندگان باشد تا در پایدارتر کردن جهان کمک کنند.

پارکینگ خورشیدی چیست؟

پارکینگ خورشیدی جدید، حرکت Lowlands را به سمت پایداری هدایت می‌کند. این پارکینگ ۳۵۰ هزار متر‌مربع مساحت دارد و دارای ۹۰ هزار پنل خورشیدی و فضایی برای بیش از ۱۵ هزار خودرو است.

همانطور که تماشاگران جشنواره در حال پارک‌کردن خودروی خود هستند و از صحنه لذت می‌برند، این سایبان خورشیدی خودرو می‌تواند تا ۳۵ مگاوات بر ثانیه (مگاوات پیک) انرژی از خورشید را به طور همزمان تولید کند. این نیرو برای تامین ۱۰ هزار خانوار یا ۱۰۰ جشنواره Lowlands کافی است. روبن بروور از MOJO Concerts، شرکت سازنده Lowlands، می‌گوید: «برای شرکت ما ضروری است که به یک جامعه پایدار متعهد باشیم». این یک گام مهم در انتقال انرژی به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای ما است.

جشنواره هلندی سال‌هاست که تلاش می‌کند تا این رویداد را در مورد آب و هوا آگاهانه‌تر برگزار کند، اما مصرف انرژی همچنان یک چالش است. تقریباً ۳۰۰ هزار کیلووات ساعت برق در این جشنواره هر سال مصرف می‌شود که سوخت‌های فسیلی بخش عمده این رقم را تامین می‌کنند.

Sized 1 16

پارکینگ خورشیدی و رابطه آن با موسیقی!

با ساخت سایبان خورشیدی، این رویداد جهشی عظیم به سمت انرژی سبز محسوب می‌شود که رابطه بین صنعت موسیقی و آب و هوا را دوباره زنده می‌کند. جشنواره‌ها به دلیل تأثیر مخرب خود بر فضاهایی که در آنها جریان دارند، مشهور هستند. رویدادهای موسیقی زنده پناه‌گاه طبیعت را از حالت طبیعی خارج می‌کنند، از رودخانه‌های پر از مواد مخدر گرفته تا تجهیزات کمپینگ متروک و رها شده.

در تلاش برای مبارزه با این چالش، Lowlands Carport از پنل‌های خورشیدی دو وجهی استفاده می‌کند که شکل منحصر به فردی از سلول خورشیدی است که نور قادر به عبور از آن است. این بدان معناست که نور منعکس شده از زمین می‌تواند برای تولید انرژی استفاده شود. همچنین به علوفه موجود در محل آسیبی نمی‌رساند و حتی به آنها اجازه رشد می‌دهد و منابع غذایی گوسفندان محلی را که تا پایان سال در مزرعه زندگی می‌کنند، فراهم می‌کند.

ما امیدواریم که الهام‌بخش دیگران باشیم تا پارکینگ‌هایی با سایبان خورشیدی را با تولید انرژی پایدار در مکان‌های بیشتری در هلند شاهد باشیم. نیک تامینگا از سولارفیلدز، شرکت سازنده این پروژه، می‌گوید: «ما از حمایت‌های دولت‌ها بسیار سپاسگزاریم که ما را قادر می‌سازد تا فلسفه این نمونه پروژه‌ها که «استفاده چندگانه از زمین» است را درک کنیم».

جشنواره Lowlands در ۱۹ تا ۲۱ اوت در Biddinghuizen در نزدیکی آمستردام برگزار می‌شود. این جشنواره ۱۲ صحنه اجرا دارد که شامل هنرمندانی همچون آرلو پارکس، سام فندر و مایکل کیوانوکا است که از حدود ۲۵۰ اثر نمایشی تشکیل شده است.

مهم‌ترین اخبار حوزه اقتصاد سبز را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ای کاش مسؤلین ما هم این خود شیفتگی را کنار بگذارند و این قبیل کارها را عینا تقلید کورکورانه کنند