کد مطلب: ۶۱۱۰۰۷

راه‌اندازی سریع‌ترین شارژر خودرو برقی جهان 

خبر خوب برای صاحبان خودروهای برقی / اروپایی‌ها منتظر چه اتفاقی هستند؟

خبر خوب برای صاحبان خودروهای برقی / اروپایی‌ها منتظر چه اتفاقی هستند؟

امروزه با تولید روزافزون خودرو‌های الکتریکی تقاضا برای ایستگاه‌هایی برای شارژ این خودرو‌ها افزایش یافته که یک شرکت سوئیسی به نام ABB علاوه بر ارائه خدمات شارژ خدماتی ویژه از جمله شارژ در کمترین زمان و قابلیت شارژ برای افراد معلول جسمی را فراهم آورده است.

به گزارش تجارت نیوز ، افزایش میزان تولید خودرو برقی باعث به‌وجود آمدن مشکلات جدیدی از جمله کمبود یا نبود ایستگاه‌هایی همانند جایگاه سوخت‌گیری برای این نوع از خودرو‌ها شده است که حال شرکت‌های بسیاری برای تامین انرژی مورد نیاز این خودرو‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. حال که شرایط برای رشد این شرکت‌ها مهیا است، نحوه ارائه خدمات نیز تبدیل به اصل مهمی در این موضوع شده است. اما کدام خدمات بیشتر ارائه شده‌اند؟

به گزارش یورونیوز ، شرکت سوئیسی ABB در این راستا خدمات کاربردی را از جمله شارژ فوق‌العاده سریع برای دارندگان خودرو برقی عرضه داشته است. تاسیس جایگاه‌های شارژ خودرو نه‌تنها باعث کاهش تولید آلاینده‌ها می‌شود، بلکه باعث تشویق تعداد بیشتری از مردم برای استفاده از خودرو برقی می‌شود.

سریع‌ترین شارژر خودرو برقی جهان

سریع‌ترین شارژر خودروی الکتریکی جهان توسط غول فناوری سوئیسی شرکت ABB، راه‌اندازی شد و به زودی در اروپا عرضه خواهد شد.

این شرکت که ارزش آن حدود ۲٫۶ میلیارد یورو است، می‌گوید شارژر واحد جدید Terra 360 می‌تواند تا چهار وسیله نقلیه را به طور همزمان شارژ کند. این بدان معناست که اگر شخص دیگری قبلاً در ایستگاه شارژ باشد، رانندگان مجبور نیستند منتظر بمانند تا از شارژر‌ها استفاده کنند، آنها به سادگی به دوشاخه دیگری وصل می‌شوند.

مدت زمان شارژ این خودرو‌ها چقدر است؟

این دستگاه می‌تواند هر خودروی الکتریکی را در عرض ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ کند و ۱۰۰ کیلومتر برد را در کمتر از سه دقیقه ارائه می‌دهد. شرکت ABB از زمان ورود به تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۰ شاهد افزایش تقاضا برای شارژر بوده و بیش از ۴۶۰ هزار شارژر خودرو برقی را در بیش از ۸۸ بازار به فروش رسانده است.

فرانک موهلون، رئیس بخش محرک الکترونیکی ABB می‌گوید: «با توجه به اینکه دولت‌‌ها در سرتاسر جهان سیاست ‌های عمومی را وضع کرده‌اند که از خودرو الکتریکی و شبکه‌های شارژ برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی حمایت می‌کنند، تقاضا برای زیرساخت‌‌های شارژ خودرو برقی، به‌ویژه ایستگاه‌‌های شارژی که سریع، راحت و آسان کار می‌کنند، را بیشتر از همیشه کرده است».

Theodor Swedjemark، مدیر ارشد ارتباطات و پایداری در ABB، اضافه می‌کند که حمل و نقل جاده‌ای در حال حاضر تقریباً یک پنجم انتشار CO2 جهانی را به خود اختصاص می‌دهد و بنابراین تحرک الکترونیکی برای دستیابی به اهداف آب و هوایی پاریس حیاتی است.

شارژر EV همچنین برای ویلچر هم قابلیت دسترسی دارد و دارای یک سیستم مدیریت کابل ارگونومیک است که به رانندگان کمک می‌کند تا به سرعت به برق متصل شوند.

این شارژرها تا پایان سال در اروپا و ایالات متحده وارد بازار خواهند شد و در آمریکای لاتین و مناطق آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد.

مهمترین اخبار اقتصاد سبز را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.