فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۲۰۷۹

گزارش «تجارت‌نیوز» از روز ملی تجارت الکترونیکی:

رتبه اول در استفاده از پول الکترونیک هستیم

اجزای اکوسیستم با هماهنگی و تناسب رشد کرده‌اند

رتبه اول در استفاده از پول الکترونیک هستیم

دکتر مفتح قائم مقام وزیر صمت با حضور در همایش «هفت، بیست و چهار» به مناسبت روز ملی تجارت الکترونیکی

به گزارش تجارت نیوز،

همایش «هفت، بیست و چهار» به مناسبت روز ملی تجارت‌ الکترونیکی در مکان کتابخانه ملی به میزبانی انجمن تجارت الکترونیکی در تاریخ 24 مهرماه 1403 برگزار شد. امین کلاهدوزان رئیس انجمن تجارت الکترونیکی پس از آیین آغاز همایش، گزارش شش ماهه نخست سال 1403 را در برابر حضار ارائه داد.

پس از کلاهدوزان، محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صمت روی صحنه آمد و سخنرانی خود را ایراد کرد. 

رتبه اول استفاده از پول الکترونیک در جهان هستیم

مفتح گفت: «واقعا کار زیادی انجام شده است. نظر من این است که آینده کشور در توسعه تجارت الکترونیکی رقم خواهد خورد. باید از مسیرهای مدرن تجارت.الکترونیک استفاده کنیم. این تصمیم به مصلحت ماست. لازم است از دکتر غضنفری یاد کنم. ایشان تلاش زیادی در ساخت این بستر داشتند. همین الان هم در صندوق توسعه ملی همین رویکرد را دارند. این صندوق آماده حمایت از پروژه‌هاست.» 

وی افزود: «مسیر تجارت‌ الکترونیکی می‌تواند باعث بهبود رتبه بین‌المللی ما در این حوزه شود. ما زمان محدودی برای استفاده از فرصت داریم . باید از این روزنه نهایت استفاده را ببریم. ما در زمینه استفاده از تجارت الکترونیک مقام اول در دنیا هستیم. ما تحقیقا اسکناس را حذف کرده‌ایم. به نقل از یکی از مقامات در این حوزه، با رقم 97 درصد رتبه اول دنیا هستیم.»

اجزای اکوسیستم به صورت هماهنگ رشد کرده‌اند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت‌های خود گفت: «ما توانسته‌ایم اکوسیستم را به صورت هماهنگ رشد بدهیم. شمار اجزا امروزه افزایش بسیاری داشته‌ است و بین این اجزا رقابت به صورت سالمی وجود دارد. ما شبکه کاملا قابل اطمینانی داریم که بتواند این پروسه را مدیریت کند.»

وی افزود: «من پیگیری خواهم کرد که روز 24 مهرماه در تقویم رسمی کشور با اسم روز ملی تجارت الکترونیکی ثبت گردد»

IT بلد نیستم، اما IT دان‌ها را دوست دارم

مفتح در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: «شما می‌توانید ساعت دو نصف شب پروسه دریافت کارت بازرگانی را شروع کنید و در نهایت ساعت چهار صبح این کارت را دریافت کنید. یعنی زمانی که تمام ادارات بسته‌اند این پروسه را می‌توان پیش برد. حوزه IT علاقه شخصی خود من است. به نظر من این حوزه میان‌بری برای پیشرفت است. امروزه این عزم جدی در دولت برای حمایت و توسعه بستر نوآوری در این حوزه وجود دارد.»

وی در جمع بندی خود گفت: «در مسئله صادرات ما آمادگی کامل خود را اعلام می‌کنیم. دولت کاملا می‌تواند با فراهم نمودن زیرساخت بستر به مجموعه‌های بخش خصوصی کمک کند. در حال حاضر این امکان وجود دارد. خود دولت هم می‌تواند با تاسیس سکوهای تجاری در این مسئله نقش موثری داشته باشد.»

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.