پادکست رادیو تجارت نیوز

حجم فایل صوتی: ۶۴.۹۹M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۲۸:۲۱ دانلود فایل صوتی

شما شنونده اولین قسمت از دورِ تازه پادکست اخبار اقتصادی تجارت نیوز هستید. تلاش کرده‌ایم در کمتر از نیم ساعت، شما را با تحلیلی بر چند خبر مهم اقتصادی هفته همراهی کنیم و در پایان به پیش بینی بازارهای طلا، ارز و خودرو در هفته آینده بپردازیم.

سوژه داغ این هفته رادیو تجارت نیوز هم به بازنشستگان اختصاص دارد.

خبر اول: همراهی دولت با مستاجران ضمانت اجرایی دارد؟

قیمت‌های رهن و اجاره دیگر نه نجومی که افسانه‌ای شده‌اند. همزمان با تورمِ به وجود آمده از جراحی اقتصادی، مستاجران، خردادی متفاوت از همه سالها تجربه کردند؛ اجاره‌های چندبرابری و تهدید به فسخ قراردادهای ملک. دولتی که با شعارِ مسکن ارزان و تولیدِ سالی یک میلیون واحد مسکونی کلید پاستور را تحویل گرفته بود، اما در برابر این حجم بالای نارضایتی به وجود آمده از افزایش قیمت اجاره بها حالا دست به کار تازه‌ای زده است. به نظر می‌رسد که بازار در هفته پیش رو به اظهارات وزیر راه و شهرسازی واکنش خواهد داد.

برای مطالعه بیشتر در اینجا بخوانید.

خبر دوم: ایران و تغییر معادلات انرژی منطقه

علی ماجدی، معاون وزیر نفت در دولت یازدهم در گفتگو با تجارت نیوز می‌گوید معادلات جدید انرژی در منطقه، نه تنها به از دست دادن شرکای تجاری ایران ختم شده بلکه به نظر می‌رسد مشتریان اصلی کشورمان در حوزه گاز به زودی سراغ فروشندگان تازه‌ای خواهند رفت.

سوژه داغ هفته: بهار خشمِ بازنشستگان

وارد چهارمین ماه از سال ۱۴۰۱ شدیم و هیچ کدام از وعده‌های دولت سیزدهم در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان عملیاتی نشده و خشم و انتظار، مستمری‌بگیران را به خیابان کشانده است. علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران در گفتگو با تجارت نیوز از اطلاعیه این هفته شورای اطلاع رسانی دولت می‌گوید که برای آرام کردن معترضان به افزایش نیافتن میزان مستمریها اعلام شد اما به جای ایجاد آرامش، سردرگمی و نارضایتی‌هایی به وجود آورده است.

برای مطالعه بیشتر در اینجا بخوانید.

بخش آخر: پیش‌بینی بازارها

پیش بینی بازارهای طلا، ارز و خودرو برای هفته‌های آینده یکی از مهمترین دغدغه‌های روزانه مردم است. مردمی که در هجوم اخبارِ تلخ اجتماعی و مشکلات شدید اقتصادی، به دنبال آن هستند که با نهایتِ استطاعت مالی خود، سرمایه‌گذاری کوچکی برای خود دست و پا کنند تا بیش از این در برابر گرانی‌ها، متضمن ضرر و کاهش سرمایه نشوند. رادیو تجارت نیوز در ادامه مسئولیت سایت خبری خود، هر هفته پیش بینی بازارهای سرمایه‌گذاری را با شما در میان خواهد گذاشت.

برای مطالعه بیشتر در اینجا و اینجا بخوانید.

مناسبت هفته: هفته نخست تیرماه هر سال به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامیده شده و امسال که شرایط جوی از سالی خشک و بی‌باران حکایت دارند از شما درخواست داریم در فاصله شنیدن همین یک دقیقه موزیک انتهایی برنامه، به کاهش مصرف آب در زندگی روزانه خود بیاندیشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.