کد مطلب: ۳۴۰۶۸۹

بررسی تجربه تعدادی از استارتاپ‌ها در تجارت‌نیوز:

استارتاپ‌های نوپا ایرانی؛ از تولد تا رشد چه کردند؟

استارتاپ‌های نوپا ایرانی؛ از تولد تا رشد چه کردند؟

توصیه‌هایی برای موفقیت استارتاپ‌ها در هر مقطع زمانی می‌تواند به راه‌اندازی استارتاپ‌های جدید کمک قابل توجهی کند. حال اگر داستان و نحوه شکل‌گیری و سرپا شدن استارتاپ‌های نوپا در بطن آن جای گرفته باشد نتایج بهتری خواهد داشت. در این گزارش نحوه شکل‌گیری و روند رو به رشد تعدادی از استارتاپ‌های نوپا را می‌خوانید.

هرکدام از استارتاپ‌های نوپا تجربه متفاوت و خاصی دارند که بیان آنها می‌تواند نقشه راهی برای دیگر استارتاپ‌ها باشد.

نوین‌هاب

شاید بارها برایتان پیش آمده که با خودتان بگویید ای کاش امکان داشت تمام اکانت‌های مجازی‌ام را در داشبورد به‌خصوصی مدیریت کنم. یکی از استارتاپ‌ ها به دنبال پاسخ به چنین نیازی بوده و تاکنون توانسته به موفقیت‌هایی دست پیدا کند. اما چطور این مسیر را طی کرده است؟

نوین‌هاپ پلتفرمی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند فعالیت راحت‌تری درفضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی متفاوت داشته باشند. به طور خلاصه نوین‌هاب وسیله‌ای است برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی.

با استفاده از این اپلیکیشن هر زمان که بخواهید همزمان می‌توانید تمام اکانت‌ها را مدیریت کرده و پست یا محتوایی را منتشر کنید و با زمان‌بندی مشخص شده‌ای می‌توانید ساعت و تاریخ انتشار به پست خود در اینستاگرام، توئیتر و… بدهید.

بهرامی در این مورد توضیح می‌دهد: علاوه بر تمام این خصوصیات، قابلیت‌های بیشتر و خاص‌تری به اپلیکیشن‌ها افزوده‌ایم. برای مثال به تلگرام دکمه شیشه‌ای افزوده‌ایم. در انتشار پست در صفحات مختلف، هر بار نیازی به آپلود فایل نیست. می‌توانید کپشن پست‌ها را آماده کنید و به صورت یکجا در فضای ذخیره‌سازی که برایتان تدارک دیده شده ذخیره‌سازی کنید.

نوبتی

«نوبتی» هنوز یک ساله نشده و از تولد نسخه اندروید آن شش ماه بیشتر نمی‌گذرد. اما در همین مدت زمان کوتاه بالغ بر سه هزار کاربر دارد و استقبال خوبی از سوی کاربران و خدمت دهندگان ازاین استارت‌آپ شده است.

برادران عطایی سنگرودی بنیان‌گذاران این رویداد هستند. حسن عطایی سنگرودی یکی از هم بنیان‌گذاران این استارت‌آپ در گفتگو با تجارت‌نیوز از آزمون و خطاهایی که تا به امروز تجربه کرده تا به نقطه موفقیت برسد می‌گوید: حدود یک سال و نیم پیش بود که با خودم گفتم زمان استارت نوبتی رسیده است. این بار برای اینکه بچه‌های تیم با انگیزه کار کنند و مثل تجربه شکست قبلی مجبور نباشیم در میانه راه قدرت و انرژی خود را صرف پروژه دیگری کنیم؛ تصمیم گرفتم از منبعی سرمایه تامین و حق‌‌الزحمه بچه‌های تیم را پرداخت کنم تا با انگیزه کار کنند. به صوررت فریلنسر کار می‌کردیم و درآمدش را به بچه‌های تیم نوبتی می‌دادم. از طرفی چون ایده‌پردازی جز به جز کار نوبتی، طراحی و کد نویسی آن با خودم بود خیلی تحت فشار بودم. به همین دلیل تصمیم گرفتم، در کاری که نصف روزم را به خود اختصاص دهد مشغول کار شوم و درآمدش را صرف نوبتی کنم و بتوانم زمان بیشتری روی نوبتی بگذارم.[link name="چطور «نوبتی» به موفقیت امروزش دست یافت؟

بازیاتو

بازی‌های موبایلی یکی از راه‌های سرگرمی خیلی از ماهاست. مشغول شدن به انواع بازی‌های مجازی در مکان‌های عمومی و در مسیر رفت و برگشت از سرکار و… یکی از کارهای روزمره ماست که به عادت تبدیل شده است.

بازیاتو یکی از وب‌سایت‌هایی‌ست که انواع بازی‌ها را زیر ذره‌بین قرار داده و با امتیازدهی خاصش بازی‌هایی را برای انتخاب گیم و بازی به شما پیشنهاد می‌دهد.

شرافت، بنیان‌گذار این سایت می‌گوید:شرافت در معرفی وب‌سایت بازیاتو می‌گوید: بازیاتو وب‌سایتی تخصصی برای معرفی بازی برای کاربران موبایلی است و گیمرهای حرفه‌ای کاربران اصلی این مجموعه را تشکیل می‌دهند. تمام تلاش ما به عنوان تیم بازیاتو پیشنهاد بهترین بازی‌ها به کاربران موبایلی است. تقریبا اولین سایت در این زمینه هستیم و با بررسی بازی‌های مختلف از ابعاد متفاوت، کاربران را با بازی‌های خوب آشنا می‌کنیم. با نقد و بررسی‌های مختلف در زمینه‌های متفاوت بازی‌ها را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم. در ماه حدود ۷۰ هزار کاربر داریم که از سایت بازدید می‌کنند و بازی مد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

دومینو

در میان فعالیت استارتاپ‌های مختلف، استارتاپی با بیزینس مدل متفاوت مشغول فعالیت است. استارتاپی که بنزین را در هر مکانی که شما بخواهید به شما تحویل می‌دهد. یعنی نیاز نیست هر روز، زمانتان را ساعت‌ها در ترافیک برای رسیدن به جایگاه سوخت بگذرانید.

با دومینو نیاز نیست زمانی که وسط خیابان بنزین ماشینتان تمام شد، با یک گالن وسط خیابان ساعت‌ها بایستید و انتطار دو لیتر بنزین از ماشین‌های گذری داشته باشید. کافیست با تلفن همراهتان سفارش دهید و در مکان مورد نطرتان بنزین تحویل بگیرید.

بنیانگذار این استارتاپ می‌گوید: هدف ما ارائه خدمات مورد نیاز مشتری‌هایمان است. قصد داریم کاربران را از رفتن به پمپ‌بنزین بی‌نیاز ‌کنیم تا در محل دلخواه خودشان بدون دغدغه ترافیک، آلودگی هوا، محیط زیست و حساب و کتاب پمپ بنزین سوخت مورد نظر خود را دریافت کنند و تجربه‌ جدید در سوخت‌گیری به دست بیاورند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.