خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۶۸۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گلکسی اس ۲۳ اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی عرضه می‌شود؟

گلکسی اس 23 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی عرضه می‌شود؟

سامسونگ برای گلکسی اس ۲۳ اولترا یک سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را در نظر دارد. این سنسور دوربین پیکسل‌های کوچک‌تری دارد، اما دیافراگم آن بازتر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سامسونگ به تازگی از سومین سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود رونمایی کرد که می‌تواند از آن در گلکسی اس ۲۳ اولترا استفاده کند.

چندین بار گزارش شده است که سامسونگ برای Galaxy S23 Ultra یک سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را در نظر دارد. اما با این حال، ویژگی‌های کامل این نوع از سنسور دوربین هنوز فاش نشده است.

حالا به نظر می‌رسد Ice Universe که یک منبع معتبر در این حوزه است، جزئیات بیشتری در مورد دوربین Galaxy S23 Ultra فاش کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده، Galaxy S23 Ultra دارای سنسور دوربین ISOCELL 200 مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۱٫۳ اینچی خواهد بود. این سنسور ظاهراً دارای پیکسل‌های ۰٫۶ میکرومتری و دیافراگم F1.7 است.

این در حالی است که دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۲ اولترا دارای پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری و دیافراگم F1.8 است. این بدان معناست که سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی پیکسل‌های کوچک‌تری دارد، اما دیافراگم بازتر است که نور بیشتری را وارد دوربین می‌کند.

با این حال هنوز مشخص نیست که آیا سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گلکسی اس ۲۳ اولترا نسبت به نسل قبلی خود ارتقا یافته یا کاهش یافته است. اما می‌تواند عملکرد زوم را در سطوح زوم غیر بومی بهبود بخشد.

پیکسل‌های کوچک‌تر معمولاً منجر به نویز بالاتری می‌شوند، به‌ویژه در ویدیوها چرا که از آنجایی که در حین ویدیوها پیوند پیکسل انجام نمی‌شود. به نظر می رسد که سامسونگ به جای کیفیت واقعی، دنبال اعداد است.

بررسی گلکسی اس ۲۳ اولترا

اگرچه تا رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ زمان زیادی باقی مانده، اما با این حال خبرهای متعددی در رابطه با آن‌ها منتشر می‌شود. گلکسی S23 اولترا به عنوان پرچم‌دار پریمیوم سامسونگ، اوایل سال ۲۰۲۳ رونمایی و راهی بازار خواهد شد.

اینطور که از خبرهای اخیر مشخص است، ظاهرا گلکسی S23 اولترا قرار نیست از لحاظ ظاهری، تفاوت خاصی با نسل کنونی یعنی گلکسی S22 اولترا داشته‌ باشد.

البته این گوشی شاید به نمایشگری تخت مجهز شود. ظاهرا سامسونگ می‌خواهد تجربه‌ی کار با قلم را روی S23 اولترا بهبود ببخشد، در نتیجه در نظر دارد یا نمایشگر را تخت طراحی کند و یا انحنای آن را به حداقل برساند تا کاربر بتواند گوشی را راحت‌تر در دست بگیرد و با قلم روی آن بنویسد.

ظاهراً این گوشی هوشمند طراحی بسیار شبیه به گلکسی اس ۲۲ اولترا خواهد داشت. پردازنده سریعتر (Snapdragon 8 Gen 2)، حسگر اثرانگشت اولتراسونیک بزرگتر و نرم افزار One UI 5 مبتنی بر Android 13 خواهد بود.

گلکسی S23 اولترا قرار است به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز شود، نسل دوازدهم فناوری نمایشگر OLED سامسونگ را در خود خواهد داشت که در گلکسی زد فولد ۴ هم از آن استفاده شده و آیفون ۱۴ پرو مکس هم از آن بهره خواهد برد و احتمالا شاهد ترکیب جدید حافظه‌ رم و حافظه‌ی داخلی در آن خواهیم بود.

این گوشی به همراه دو مدل استاندارد و پلاس از این سری به احتمال زیاد باید در ماه فوریه‌ ۲۰۲۳ رونمایی و راهی بازار شود.

مهم‌ترین اخبار مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.