کد مطلب: ۶۱۳۸۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ورود تاکسی‌های اینترنتی بلاک‌چین به ایران/ فعالیت اسنپ و تپسی متوقف می‌شود؟

ورود تاکسی‌های اینترنتی بلاک‌چین به ایران/ فعالیت اسنپ و تپسی متوقف می‌شود؟

رانندگان تاکسی اینترنتی از قیمت پایین سفر گله دارند و مسافران از قیمت بالای سفرها. اما حالا قرار است فناوری بلاکچین به عرصه تاکسی‌های اینترنتی وارد شود و این مشکل را حل کند. اما تاکسی اینترنتی بلاکچینی چگونه عمل می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، حالا قرار است فناوری بلاکچین وارد عرصه تاکسی‌های اینترنتی شود. شرکت‌های تاکسی اینترنتی را کنار بزند و اجازه بدهد که مسافر و راننده مستقیم و بدون واسطه، قیمت سفر را تعیین کنند.

بلاک‌چین در تاکسی اینترنتی چگونه عمل می‌کند؟

سالهاست که فناوری بلاک‌چین در تاکسی‌های اینترنتی کشورها‌ی توسعه یافته اعمال شده، که به نظر نتایج خوبی به دنبال داشته است.

یکی از هدف‌های فناوری بلاک‌چین تاکسی اینترنتی حذف واسطه‌ها بین راننده و مسافر است. چرا که مسافران می‌توانند برای هر سفر از بین خودروهای پیشنهادی دست به انتخاب بزنند. مبنای انتخاب می‌تواند هزینه‌ سفر، نوع خودرو، امتیاز راننده یا شرایط دیگر باشد.

در سیستم جدید تاکسی اینترنتی، این رانندگان هستند که نرخ سفر را پیشنهاد می‌دهند و مسافرین از بین لیست، سفرهای خود را می‌پذیرند. این روش، خلاف روش تاکسی‌های اینترنتی است.

در فناوری بلاک‌چین تاکسی اینترنتی ، پرداخت براساس شرایط از پیش تعیین‌شده و راه‌اندازی آن‌ها در قرارداد‌های هوشمند است، راننده‌ها فقط زمانی پول دریافت می‌کنند که مسافر را به مقصد مورد نظرش رسانده باشند.

همچنین، علاوه بر اینکه در این روش هیچ کارمزدی برای راننده لحاظ نمی‌شود، اگر مسافری سفر را لغو کند، قرارداد هوشمند می‌تواند بخش کوچکی از هزینه‌ سفر را از اعتبار مسافر به خاطر وقت تلف‌شده به راننده پرداخت کند.

احتمالا با اعمال فناوری بلاک‌چین در تاکسی‌های اینترنتی ایران، تا حدود زیادی فضای رقابتی در میان پلتفرم‌های تاکسی‌های آنلاین ایجاد شود. ایجاد فضای رقابتی نیز میان سرویس‌دهندگان و رانندگان باعث کاهش شدید کارمزدها و تعیین رقابتی قیمت‏‌های سفر خواهد شد.

در نهایت بهره‌گیری از تکنولوژی بلاک‌چین موجب شفافیت می‌شود، چرا که شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند بر مسافران و رانندگان کنترلی داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    اخه مگه میشه چی عاید بلاکچین میشه

    • راننده

      کمسیون پنج درصدی مهندس جان ، دکتر جان

  • ناشناس

    بلاک چین خیلی خوب است اسنپ وتپسی باید حذف شوندبه خاطر کمیسیون بالاو تحریم رانندگان

  • ناشناس

    خیلی عالی میشه اسنپ و تبسی بسته می شود.
    به امید روزی که بسته بشن
    چون فقط به صرف خودشان این چند سال کار کرده اند

  • ناشناس

    با سلام خدمت دوستان و همکاران.ب نظرشما اگر اسنپ و تبسی جمع بشه و این یکی بیاد قیمت ها درست میشه من هم مخالف قیمت های اسنپ و تبسی هستم ولی ب این امیدم نیستم ک این تو جمع بشه قیمت ها درست بشه.با چیزی ک من خوندم در مورد این بلاک چین این میخاد یه فضای رقابتی بین رانندگان راه بندازه خب همینم باعث افت قیمتی کرایه ها میشه.

    • راننده

      نخیر
      باعث میشه گاهی یه سفر سه برابر قیمت قبول بشه گاهی یک سوم که عقلانی هست
      چون دیگ تحمیل نمیشه به راننده و اگر براش بصرفه قبول می‌کنه

  • ناشناس

    دوستان تا وقتی فرهنگ دارم میرم سرکار , مغازه , اداره و… یه مسافر بزنم پول سیگار , ناهار , بنزین و…. در بیاد هست هیچ ارج قربی برای رانندگان واقعی که خرج زندگی را از طریق جابجایی مسافر حالا به صورت تاکسی اینترنتی یا تاکسی زرد ویا شخصی تامین میکنند وجود نخواهد داشت و این عزیزان باید با هر ساز ناکوکی خودشان را هماهنگ کنند واقعا جای بسی تاسف.

  • اسی

    ان شاالله زودتر بیاد اسنپ جمع شه بره پدر راننده هارو درآورده

  • ناشناس

    همین که در اسنپ و تپسی تخته بشه خوبه و من موافق هم ?،

  • ناشناس

    لطفاً بنویسید تاکسی بلاک چین کی میاد؟

    • راننده

      اسمش کارچین هست و خیلی سال هست که قراره فعالیتشو شروع کنه
      احتمالا سنگ اندازی میشه

  • ناشناس

    انشالله که اسنپ و تپ سی جمع کنن. الهی آمین .چون فقط ظلم کردن در حق راننده

  • ناشناس

    هیچ گربه برای رضای خدا موش نمیگیره