کد مطلب: ۵۸۱۷۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشترکان کلافه‌ از تبلیغات گسترده همراه اول/ تخفیف‌های «اِوانو» واقعیت دارند؟

مشترکان کلافه‌ از تبلیغات گسترده همراه اول/ تخفیف‌های «اِوانو» واقعیت دارند؟

اپلیکیشن اوانو برای جذب مخاطب بیشتر، تخفیف‌ها و جوایز‌ گوناگون بسیاری را در هفته برای کاربران خود در نظر گرفته است. اما آیا این تخفیف‌ها قابل استفاده هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها با مطرح شدن طرح صیانت از فضای مجازی بسیاری از اپلیکیشن‌های داخلی برای توسعه خود، سعی در جذب مخاطب با روش‌های مختلف دارند.

به تازگی پیامکی از سوی اپلیکیشن نوپای اوانو با مضمون «تا ۸۵ درصد تخفیف روی محصولات فروشگاهی؛ فقط و فقط امروز، ۳۰ شهریور؛ در اپلیکیشن جامع اوانو» برای کاربران ارسال می‌شود. اما آیا این تبلیغات واقعیت دارد؟

در وهله اول این اپلیکیشن با تخفیف محصولات فروشگاهی بیشتر حس نیاز مخاطبان را هدف قرار داده چرا که در این وضعیت نابسامان اقتصادی و افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها، مخاطب بیش از هر چیزی به خرید کالای اساسی با کمترین قیمت و با تخفیف‌ بالا است. بنابراین به نظر می‌رسد این اولین گام برای جذب مخاطب است که از طریق نوعی تحریک احساس نیاز مخاطب ایجاد می‌شود.

اما برای دریافت این خدمات بیش از هرچیزی کاربر نیازمند باز کردن حساب و گرفتن کارت اعتباری اوانو است.

این در حالی است که این طرح تخفیفی به طور کامل در دسترس کاربران قرار نگرفته و افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند، در واقع کاربران فقط با نصب اپلیکیشن اوانو، به محقق شدن هدف جذب مخاطب مدیران این اپلیکیشن کمک می‌کنند.

IMG 2793

این مدل تبلیغات موثر و استفاده از تخفیف‌ها یکی از بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب کاربر است، اما ظاهراً این پیامک از قرار معلوم تا کامل شدن این اپلیکیشن چیزی جز تبلیغات فریبنده و برای جذب مخاطب بیشتر نیست.

پیش از این نیز اپلیکیشن روبیکا برای جذب مخاطب دست به تبلیغات این چنینی زده بود. همراه اول یکی از سهامداران اپلیکیشن روبیکا است.

مردم ناراضی از فراوانی تبلیغات

حجم پیامک‌های تبلیغاتی اوانو و ترغیب افراد برای نصب این اپلیکیشن نوپا، باعث واکنش‌های منفی از سوی بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی شده است.

یکی از کاربران در توییتر نوشت: «همراه اول یکسره پیام میداد که اگر میخوای توی قرعه کشی شرکت کنی باید ⁧‫اوانو‬⁩ رو نصب کنی؛ نصب کردن همانا و بمبارون شدن با پیامک های تبلیغاتی همان!»

یکی دیگر از کاربران در اعتراض به این موضوع نوشت: «دست از سرم بردارید بابا به پیر به پیغمبر نمی‌خوام اپلیکیشن اوانو رو نصب کنم. هی پیام میده هی پیام میده.»

کاربری دیگری در صفحه توییتر خود نوشت: «آقا من نمیخام ذره بین و آوانو رو نصب کنم، روزی ۳ پیام میاد که بیا نصب کن، چند روز دیگ میگه اجبار میکنم.»

تبلیغات گسترده اپلیکیشن‌های داخلی که بسیاری از آن‌ها حتی توخالی و زرد از آب در می‌آیند، موجب ناراضتی عموم مردم شده‌اند. به نظر نمی‌رسد اپلیکیشن‌های داخلی با این نوع تبلیغات به هدف خود برسند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تخفیف خوبی میده
    با هدیه بسته نت کلی شارژ گرفتم هنوز تموم نشده

  • ناشناس

    به خدا درست نیست با این وضع گرونی ومشکلات قیمت اینترنت رو نجومی کردن و هر نوع بسته به هر شکلی رو هم بهت قالب میکنن وروزی بیست تا پیامم بهت میدن

  • جواد

    واقعا این پیامک های همراه اول آزار دهنده هست

  • ناشناس

    از یه سری سامانه های مشخص ارسال میشه..من دقیقا همونارا بلاک کردم حتی سامانه خود همراه اول

  • زهرا

    لعنت به همراه اول …همش تبلیغات الکی …راه به راه شارژ میخوره