کد مطلب: ۶۵۳۸۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ایلان ماسک، توییتر ترامپ را به او برمی‌گرداند؟

ایلان ماسک، توییتر ترامپ را به او برمی‌گرداند؟

پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید توییتر در دو تا سه ماه آینده نهایی می‌شود. اما او از همین حالا از اقداماتی مانند بازگرداندن حساب توییتر دونالد ترامپ صحبت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایلان ماسک تا دو یا سه ماه آینده پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری خود را برای خرید توییتر نهایی می‌کند. هر چند که او در حال حاضر هم درباره تغییراتی که می‌خواهد در این شبکه اجتماعی اعمال کند صحبت کرده است.

به نقل از بی‌بی‌سی ، او در خصوص تعلیق حساب توییتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «تصمیم توییتر برای ممنوعیت فعالیت رئیس جمهور سابق از نظر اخلاقی اشتباه و به شدت احمقانه بود».

در ماه ژانویه سال گذشته و در پی اعتراضات مردم نسبت به نتیجه انتخابات آمریکا، توییتر گفت که حساب دونالد ترامپ را به دلیل احتمال تحریک مجدد مردم به خشونت به طور دائم می‌بندد. او اشاره کرد: « این کار باعث سکوت ترامپ نشد. او در شبکه اجتماعی خودش یعنی شبکه حقیقت به فعالیت خود ادامه داد و این کار باعث شد صدای او بهتر شنیده شود».

اما ایلان ماسک می‌گوید که حساب ترامپ را بازمی‌گرداند اما چون هنوز مالکیت توییتر را ندارد قطعیت این اتفاق هنوز مشخص نیست. در واقع پس از اینکه ایلان ماسک خرید سهام توییتر را اعلام کرد ارزش بازار بزرگ‌ترین دارایی او یعنی تسلا به شدت سقوط کرد. اکنون او با اطمینان کمتری از خرید توییتر صحبت می‌کند.

دونالد ترامپ پیش‌تر گفته بود که حتی اگر حساب توییتر او بازگردد دیگر در این شبکه اجتماعی فعالیت نخواهد کرد. اگر ترامپ بخواهد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شود برای در این تصمیم خود تجدید نظر کند.

حساب چه کسانی باید تعلیق شود؟

ایلان ماسک اعلام کرد که با جک دورسی در خصوص مسدود کردن حساب شبکه اجتماعی افراد به دلیل انتشار برخی توییت‌های توهین آمیز و خشونت آمیز صحبت کرده است. ماسک می‌گوید که او و دورسی در کاهش مسدودیت‌های دائمی مسدود کردن هم نظر هستند. آنها بیشتر با مسدودیت بات‌ها و اکانت‌های کلاهبردار موافق هستند. ایلان ماسک می‌گوید اگر شخصی توییتی منتشر کند که خلاف قانون یا مخرب و آسیب‌زا باشد باید حساب او به طور موقت تعلیق شود یا توییت او برای کسی قابل مشاهده نباشد. به همین دلیل است که ماسک پیشنهاد می‌دهد که توییتر الگوریتم و نحوه کار خود را برای عموم شفاف‌سازی کند تا کاربران از آن اطلاع داشته باشند و اعتماد آنان جلب شود.

کاربران به ماسک اعتماد دارند؟

بسیاری از افراد نگران نحوه مدیریت و احتمالا پادشاهی ایلان ماسک بر توییتر هستند. هفته گذشته برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی در نامه‌ای سرگشاده به تبلیغ کنندگان توییتر هشدار دادند که بامدیریت ایلان ماسک توییتر به یک منجلاب اطلاعات غلط تبدیل می‌شود که می‌تواند نام تجاری آنها را نیز به خطر بیاندازد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.